Vi tror på andres anbefalinger

Skrevet af Abelone Glahn

Var i Politikens Boghandel forleden (for at se om de havde BørsenMikros bøger, og det havde de heldigvis), men kom til at hænge der rigtig længe.
Dels fordi jeg elsker boghandler og savner, at vi har et leben som i Waterstone, Barnes and Noble og hvad de ellers hedder i udlandet.
Dels fordi jeg begyndte at bladre i bøger, jeg slet ikke kom for at købe.

Dét gjorde jeg, fordi disse meget fysiske anbefalinger fra personalet hang på væggen:

anbefalinger virker som markedsføring

“Suzanne” ,”Mads”, “Marie”, “Maja” og “Anne”, som jeg slet ikke ved, hvem er, andet end at de formentlig arbejder i forretningen, havde i små holdere sat deres favoritter op, så vi andre kunne se,, røre og bladre i dem – og måske ligefrem gå hen og spørge “Suzanne” ,”Mads”, “Marie”, “Maja” og “Anne” hvorfor de nu synes så godt om netop disse bøger.

Relevant, god nær forbrugervejledning, salgsfremmende og troværdighedskabende.

Jeg kom til at købe en bog, jeg overhovedet ikke kom for at se på. (Det var så ikke en af dem, de anbefalede, men det er så en helt anden historie.) Mersalg gav det, fordi jeg følte mig velkomment i boguniverset. De var der ikke kun for at sælge……eller også var de….. men dforretningen gjorde det på en troværdig måde.

[tags] salgsfremme, troværdighed, politikens Boghandel [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 9. april 2008 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: