Vedhæft ikke dine pressefotos – lav link istedet

Skrevet af Julie Lindegaard

Et godt lille fif når du sender pressemeddelelser afsted er at overveje, om det er nødvendigt at vedhæfte pressefotos i mailen. Læg i stedet dine fotos ind på dit website i forskellige størrelser og lave et direkte link i din mail til journalisten – med mindre du har aftalt med vedkommende, at du sender trykklare fotos (der jo fylder godt op i de fleste postkasser – og derved risikerer at fylde journalistens postkasse så meget, at andre vigtige mails bliver afvist pga manglende pladskapacitet.)

Ved at oploade fotos på dit eget site, kan du også give journalisten mulighed for selv at vælge det rigtige foto – i enten høj eller bredformat.

Husk altid at skrive hvem, der har taget fotoet – og om vedkommende skal krediteres.

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 26. april 2008 i kategorien: Gode råd,Markedsføring . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: