Uvidenhed koster dyrt

Skrevet af Trine Kolding

Jeg blev inspireret af Abelones indlæg om, at hun næppe var billig. Det er en vældig interessant diskussion – hvad skal det/vi koste.

Jeg har mødt en del nystartede, som tilbød deres ydelser til uhørt lave priser eller endda gratis for at komme ind på markedet. Jeg forstår udmærket motivationen, men er ikke sikker på, om det er en god strategi. For hvad er det for et signal, vi sender, når vi sælger os selv (for) billigt?

I mit tidligere job bookede jeg bl.a. undervisere til kurser og foredrag. Og når jeg stødte på særligt lave priser, blev jeg faktisk lidt mistænksom: Hvorfor sælger de det så billigt? Er det nu godt nok, det de leverer?

Selvfølgelig skal vi ikke tager åger-priser. Men det er en god idé at undersøge markedet. Hvad tager konkurrenterne? Hvor placerer jeg mig i forhold til dem? Hvad er jeg særligt god til? Skal det koste ekstra?

Jeg tror ikke, vi skal være så bange for at tage en god pris. Det var vist endda Abelone, der i sin tid leverede et fantastisk argument til en kunde, der syntes, prisen var for høj: “Hvis du synes, det er dyrt, skulle du vide, hvad uvidenhed koster!”

Det er så sandt, så sandt. Et dårligt råd eller ringe udført håndværk kan koste dyrt i det lange løb.

[tags]uvidenhed, prisfastsættelse, mikrovirksomheder, selvstændige og priser[/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 25. juni 2007 i kategorien: Bloggerhverdag . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: