Svær start for min netbutik – pas på pop-up-moduler!

Skrevet af Abelone Glahn

Så er det endelig lykkedes at komme i luften med min første e-butik, tvillingebutikken.dk

Det har taget tæt på 3 år, og ikke været uden sværdslag:
I september 2005 blev jeg anbefalet at bruge Abwebshop,  som reklamerede på det første Mikronettræf. Som en fin service fik jeg en demonstration hjemme på mit kontor af butiksmodulet – og udskød indtastningen af mit varelager til “lidt senere”.

Der skulle gå 1 år, inden jeg hyrede en udefra til at taste mine varer ind, i erkendelse af, at jeg ikke kunne nå det selv.
Og der gik yderligere ½ år, inden jeg fik oprettet og tilmeldt min butik diverse PBS systemer etc.
E-butikken blev til i min fritid, da mit tvillingesite drives con amore.

Men jeg syntes, det var surt at betale det 3. års abonnementsregning uden at få gjort noget reelt ud af forretningen.
I erkendelse af, hvor meget jeg også kunne spare ved at lade faktureringen af købene ske automatisk frem for selv at fakturere det hele “i hånden”, tog jeg mig endelig sammen og fik butikken gjort færdig her i starten af det nye år 2008.

Jeg fik en stor support fra firmaet, MEN, og nu kommer vi til den store læring:

Det viser sig, at betalingsmodulet, der er Quickpay, åbner i et vindue for sig, når man skal til at indtaste sine kontooplysninger. Jeg har også fået at vide, at det ikke kan være anderledes.

Den funktion ( at åbne siden i nyt vindue automatisk) havde jeg selv slået fra – eller rettere – det vidste jeg ikke, at min browser automatisk havde, og jeg kunne simpelthen ikke få betalingsmodulet til at virke. Men til slut fandt jeg ud af denne simple ting.

– Men , siger du sikkert – det kan dine kunder så nok heller ikke !

Ganske rigtigt: Jeg har foreløbig haft 3 kunder. De 2 af dem har efterfølgende skrevet til mig, at de ikke kan komme til at betale !
Jeg har nu 2 mellemfornøjede kunder, skal skrive særskilt tilbage til dem om en anden måde at indbetale på, og må altså allerede nu konstatere, at 2 ud af 3 kunder har svært ved at komme til at betale.

Hvor surt.

OG, som kronen på værket: PBS og onlinebutikkerne går ned i dag !
Hvor uheldig kan man være !!!

Morale:
Tjek lige, om din ebutik, du skal til at oprette, åbner betalingsmodulet i et nyt vindue.
Har du forslag til andre butiksmoduler, der fungerer bedre, er jeg (meget) lyttende.
Men træt: for det betyder, at jeg skal indtaste hele l….. igen !

Tilføjelse 23.04.08:

Det viser sig nu, at det ikke er Quickpay, der bærer ansvaret for at det popper op.
Jeg undersøger i skrivende stund, hvad der så kan gøres ved sagen.
vh
Abelone

[tags] ebutik, quickpay, abwebshop, tvillinger.com, tvillingebutikken.dk, betalingsmodul, nethandle[/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 16. april 2008 i kategorien: Bloggerhverdag,Gode råd . Andre indlæg af

2 kommentarer Skriv kommentar

  • 1. Trine Kolding  |  22. april 2008 kl. 07:41

    Øv-øv-øv.

    MEN: Tillykke med, at Tvillingebutikken nu er en realitet!
    KH/Trine

  • 2. Anders Stubkjær  |  24. april 2008 kl. 15:41

    Tillykke med butikken!

    Jeg er ikke ekspert på feltet, men det virker det til Martin Thorborg er. Han har skrevet nogle letlæste sider med ideer om emnet:
    http://www.e-pusher.dk/e-pusher_light/

    Mvh
    Anders

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: