Succes med at opdatere sin LinkedIn profil

Skrevet af Abelone Glahn

I mandags havde jeg 18 kursister på mit dagskursus, hvor de blandt andet lærte at opdatere deres profil og bruge Linked In.
I dag skriver en af dem , Pia Hede, der er kunstner og bed and breakfast indehaver, at hendes nye aktivitet på LinkedIn har givet et øjeblikkeligt, og helt overraskende resultat.

Hun gik hjem og opdaterede sin profil og  har brugte funktionen Answers til at svare på et af de spørgsmål, en anden i hendes netværks-netværk havde stillet i kategorien Social economy.

Spørgsmålet gjaldt hvilke midler, man kunne forestille sig at virksomheder kunne anvende, hvis man vil hjælpe fattige:
How can business help the poor? I’m collecting ideas for a blog post and will donate $20 to the food bank of your choice on your behalf for the top 10 examples/ideas I receive.

Pia svarede:
Any firm could have a blog on their webpage. This activity will also be of commercial interest of the firm as people will talk about what is happening on the webpage and return to look what happens next. The firm choose a project. The project of the month: Like in the television programme, “The secret millionaire” they go to a poor area and find a project, where some good people dedicate their lives to help other people. On the blog they present those people and open an account to wich people can make donations and write comments, ideas or even offer to join to give a helping hand. It is after this posible to follow this place and the people, who work there by clicking on the link. But each month a new project is presented with a picture on the webpage. But still it is possible to follow links to former projects of the month.

Pia fortæller, at ideerne blev samlet i en blogpost og:

“Mit forslag var til min store glæde blandt de 25 bedste, og nu kan jeg donere et beløb via en food bank.

Der er gode læringer i den oplevelse:

•-          det kan betale sig at opdatere sin Linked In profil og bruge Answers

•-          andre har nytte af dine svar

•-          dit bidrag kan ydermere støtte en altruistisk sag og styrke CSR (Corporate Social responsibility, virksomhedens sociale ansvar)

•-          dels får du selv noget ud af det ved at blive nævnt som en af de 25 bedste ideer

•-          dels kan du yderligere gavne ved at videregive den økonomiske gevinst til trængende, og  således bidrager du med din viden til det formål, det hele drejer sig om i forhold til social økonomi.

Altså, lidt mere end et KinderÆg, og meget hvad jeg ville kalde en win-win-win situation!

Tilføjelse 17.10.08
Pia har netop fortalt mig, at hun længe inden mit kursus havde svaret på spørgsmålet. Derfor har jeg rettet indlægget til ovenfor.
Læringspunkterne er imidlertid de samme – det kan godt betale sig at være på LinkedIn.

[tags] linkedIn, CSR, food bank, pia hede [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 17. oktober 2008 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: