Pressemeddelelsens dødssynd
Skrevet af Julie Lindegaard
Via forskellige netværk og nyhedslister får jeg ofte pressemeddelelser tilsendt. Det er altid sjovt at følge andres arbejde.
Der er gode, sjove, skæve og specielle.
Og så er der de dårlige….
Det mest slående er dog, når der mangler helt faktuelle oplysninger. Det er SÅ dumt at sende en mangelfuld pressemeddelelse ud.
Det betyder i værste fald, at journalisten opgiver, fordi der ikke er de nødvendige oplysninger.
Derfor HUSK ALTID:
– afsenderoplsyning
– direkte telefonnumre til de relevante personer
– fakta om pris, udgivelse/lancering og eventuelt salgssteder – hvis det er produkter/bøger
Og ja – det burde ikke være nødvendigt – men jeg siger det lige igen:
HUSK KORREKTUR!
Opdateret d. 27. august 2009 i kategorien: Diverse,Markedsføring . Andre indlæg af Julie Lindegaard
Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar
You must be logged in to post a comment.
Følg kommentarer via RSS