Opgiv altid den laveste pris for din ydelse…

Skrevet af Abelone Glahn

…eller rettere, opgiv altid din korrekte og endegyldige pris for din ydelse.

Sådan lyder rådet fra Carsten Ulendorf, fra Celcius 360, der skriver på Mikronets blog om at prissætte sig selv og sin ydelse og dermed også indirekte sortere de dårlige kunder fra, som altid vil forsøge at presse dig i pris.

Hvis du en gang viser, at du kan forhandles ned i pris, vil du altid blive forsøgt presset, er Carstens konklusion.

Læs hans glimrende indlæg her.

Jeg er meget enig i, at man lige så godt fra starten kan regne ud, hvad ens ydelse koster, og tydeliggøre for kunden, hvad det er, han misser, hvis han vil forhandle en anden pris og dermed vælge noget fra.
For mit vedkommende kan det være svært at forhandle sådan om for eksempel foredrag, hvor niveauerne fra kunde til kunde ligger meget forskelligt, men i forhold til ydelser indenfor virtuel rekruttering og planlægning af communities, som er mit andet arbejdsområde, er jeg helt på linie med Carsten – du får de kunder du beder om.

Og igen, til jer der ikke allerede har været omkring Ulla-Lisa Thordens udmærkede råd om at prissætte sig selv i “sæt pris på dig selv” bogen.

Find her en anden god samling praktiske råd 

[Tags] carsten ulendorf, celcius 360, mikronet, salgsteknik, prissætning, ulla-lisa Thordén, virtuel rekruttering, foredrag, communities[/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 10. juli 2008 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: