Nyttige elementer i en autosignatur

Skrevet af Abelone Glahn

Autosignaturen er af de ypperste instrumenter for at tilføje flere oplysninger, uden at det føles som bastant reklame.
I bunden af signaturen kan forskellige ting indføjes, helst som et direkte link, for når folk først har fået et brev fra dig, er det vigtigt for dem at komme nemt videre til dine ydelser.

Autosignaturen må ikke være anmassende reklame, men kan være en diskret henvisning til noget, der skaber merværdi for kunden, og som viser, at du er en person, der ikke er bange for at dele af din viden. Det skaber tillid og troværdighed.
Er du for eksempel håndværksmester, skal du måske en periode linke til det sted, hvor man finder oplysninger om, hvordan man får erstatning efter en oversvømmelse. Repræsenterer du en forening, vil det være indlysende at linke til tilmeldingen til det næste medlemsarrangement.
Er du selvstændig solist kan du henvise til den seneste rapport du har afleveret og som ligger på nettet.

Med andre ord, brug underskriften til at give noget ekstra til din kunde, noget, de ikke havde ventet, og noget som får dem til at tænke, at du er generøs med din viden.

Her er et godt eksempel, som er enkelt at opbygge:

Hilsen/Hälsning/Regards
Malene Langborg
tel. (+45) 4098 1017
skønsang . livemusik . jazzcd . koncertforedrag
http://www.malene.dk/ . http://www.koncertforedrag.dk/ . http://www.swingkapellet.dk/www.myspace.com/malenelangborg . http://www.bogoebageri.dk/– næste koncert: http://malene.dk/index.php/477100

– alt lykkes i en jazzovn !
Leverandør til Forbrugsforeningen af 1886 . http://www.forbrugsforeningen.dk/

Jazzmusikeren Malene Langborg fra Bogø, vækker nysgerrighed med sin signatur

“Hilsen/hälsning/Regards Malene Langborg, skønsang, livemusik, jazzcd, koncertforedrag.”
Sådan starter Malene Langborgs omfattende signatur, som hun supplerer med spændende links til en række steder, hun er aktiv.
Linkene sender læseren videre til hendes orkester Swingkapellet, til det koncertforedrag hun holder om dels om den svenske musiklegende Monica Zetterlund, dels om selv at have sukkersyge og være musiker. Hun linker desuden til det gamle Bogø Bageri, som er tiltænkt en spændende fremtid som en dag skal være et aktivt hus med musik, og endelig linker hun som mange musikere til en profil på musikmødestedet MySpace.

•- Jeg har ikke lavet statistik på, hvor mange kunder og kontakter, jeg har fået efter at jeg begyndte at skrive flere ting ind i min signatur og opdatere den jævnligt, men folk kommenterer den, og fortæller at de har kigget forbi nogle af de sider, jeg henviser til.

•- En periode var jeg månedens kunstner på Underholdningsnettet.dk, og skrev i signaturen, at hvis folk havde tid og lyst, kunne de læse en sjov artikel om mig og mit virke. Underholdningsnettet.dk meldte senere tilbage, at der var 350 der havde kigget på stedet, så det havde en vis effekt.

•- Jeg gør det jo også selv- klikker mig videre, hvis folk efterlader et interessevækkende link i deres signatur. Faktisk bliver jeg nærmest sur, hvis de ikke nævner deres egen hjemmeside. Man tænker jo uvilkårligt: Hov – hvem mon det er, hvad beskæftiger han sig med ?

Malene har også under sit foto og telefonnummer en overraskende linie:
Leverandør til Forbrugsforeningen af 1886. Det skyldes, at hun i august sidste år blev Danmarks første leverandør af levende musik til den gamle indkøbsforening, så er man medlem, får man 9 procent bonus på bookning hos Malene Langborg.

Uden en egentlig statistik har Malene Langborg svært ved at måle, hvad hun forretningsmæssigt har fået ud af signaturen, men den giver anledning til mange spørgsmål, og spørgsmål leder ofte til god kontakt, som igen gør, at Malene hænger fast i bevidstheden hos folk – som en dag netop skal bruge en sanger.

[Denne posting er en del af en artikelserie om det viretuelle håndtryk for mindre virksomheder, som jeg skriver for Lolland Falsters Folketidende]

[tags]malene langborg, autosignatur, folketidende, e-mail signatur[/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 21. juli 2007 i kategorien: Gode råd,Mikrovirksomheder,Netværk og networking,Sociale medier . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: