Nyt magasin for freelancere er på gaden/om prissætning
Skrevet af Abelone Glahn
Som antydet for laang tid siden har et freelancemagasin for kommunikationsfolk været undervejs og er nu udkommet.
Bladet kaldes Agent og bliver nummereret oo1, oo2 etc.
Det første nummers gennemgående tema er prissætning, så alle artikler er vedhæftet et lille prisskilt, der siger, hvor meget hver af artiklerne har kostet og giver den bidragende journalists begrundelse for prissætningen.
Jeg har skrevet en artikel om de mange nye typer af job, der ligger parate for journalisternes fødder, hvis de bare vil prøve at se på deres journalistiske kompetencer med nye briller og forstå, at selve håndværket – at kunne researche, sortere, organisere og præsentere vanskeligt stof – er eftertragtet i fremtidens medier.
Det kræver en nysyn på egne evner. Nogle vil forstå dette, andre vil forblive journalist-journalister.
Der er selvfølgelig brug for begge dele – et stykke tid endnu, men de store tabere kan nemt blive de skribenter, der ikke forstår at tage de nye medier til sig og bruge deres håndværk der.
Opdateret d. 16. november 2007 i kategorien: Bøger,Mikrovirksomheder,Sociale medier . Andre indlæg af Abelone Glahn
Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar
You must be logged in to post a comment.
Følg kommentarer via RSS