Nyhedsbrevsforstoppelse – kend din begræsning

Skrevet af Abelone Glahn

I dag har jeg frameldt mig et nyhedsbrev fra en mikrovirksomhed. Ikke fordi indholdet ikke ind imellem var Ok, men fordi jeg følte, at det blev proppet ned i halsen på mig alt for tit.

Jeg begyndte for nogle uger siden at undre mig over, at jeg fik et brev fra den samme person meget tit. Det er ikke en, jeg kender personligt, men jeg må på et tidspunkt åbenbart have tilmeldt mig vedkommendes nyhedbrev for at følge lidt med i, hvad vedkommende lavede.
Nyhedsbrevet har værer so-oder-so-relevant – engang imellem en godbid, men ikke, så jeg var oppe at synge hver gang.

Det, der undrede mig, var hyppigheden, som pludselig tog til.

Jeg tjekkede så min mail og så, at jeg siden 15. januar har fået 14 nyhedsbreve fra den samme enkeltmandsvirksomhed. De er kommet med helt ned til 3 dages mellemrum.
Jeg nærlæste så nyhedsbrevene for at at, om indholdet vitterlig var af så god en kvalitet, at jeg ikke kunne undvære det, og konstaterede, at det var den ikke. Jeg ville godt kunne undvære det. Ikke mindst fordi de primært var småsnakkende og meget centrerede om egne ydelser. Ind imellem var der et godt tip, men ærlig talt for langt imellem det, der var virkelig brugbart, så det druknede i for megen personlig fortælling.

Men før jeg  meldte fra, skrev jeg til enkeltmandsvirksomheden og gjorde opmærksom på, at jeg var ved at få forstoppelse – at der simpelthen kom for meget. Fik et venligt svar med tak for opmærksomhden, og at det skulle vedkommende tage med ind i sine btragtninger om form og indhold. Pyha tænkte jeg, så går der nok lidt længere tid.
Nej, kun præcis fem dage: Nu med en forklaring på, hvorfor abonnenter frem over ville få to breve om ugen!!!

Så er det, jeg står af.

Jeg er kun en enkelt gang tidligere stået af et nyhedsbrev, fordi jeg følte mig kvalt. Det var et nyhedsbrev, der på samme måde var holdt i en megt talende tone, og som til sidst var kvalmt og sselvpromoverende ud over alle grænser. også her skrev jeg og fortalte, at det var for meget, kun for at få det svar, at alle andre havde sagt, det var vidunderligt.

Er jeg den eneste, der får forstoppelse?
Skal jeg være fast modtager af et nyhedsbrev, som ikke er fra et egentligt nyhedssite, vil jeg betakke mig for at få det mere end en gang om ugen, og selv da skal det fandendyleme være værdifuldt. Værdifuldt bliver det i mine øjne bedst, hvis man tør bringe links og andre oplysninger, der IKKE handler om en selv og ens egne kursustilbud og ens egne fortræffeligheder.

Tommelfingerreglen for blogs  er for hvert indlæg om dig selv skal du blogge 9 om andre.

Sådan en tommelfingerregel mener jeg er anvendelig at have i baghovedet, også når man skriver nyhedsbreve.

God weekend.

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 1. april 2011 i kategorien: Dit virtuelle håndtryk,Markedsføring . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: