Nyhedsbreve fra freelancere/mikroer

Skrevet af Abelone Glahn

Jeg abonnerer på et nyhedsbrev fra en amerikansk kvinde, der igennem 12 år har drevet selvstændig virksomhed for soloentreprenører,  Working Solo. Hun hedder Terri Lonier, og nogle af hendes bøger er virkelig gode, bl.a. “Smart strategies for Growing your business”.

Hendes nyhedsbrev er ret specielt, fordi hun blander sin person meget ind i nyhederne.
I sommerens – lidt tynde – nyhedsbrev kommer der for eksempel 5 gode råd til folk, der rejser på tommelfingere. Det er bestemt gode råd, baseret på at hun i løbet af sommerferien har haft besøg af et familiemedlem på hitchhike, og det er også sjovt, at vi får et indblik i Terri loniers dagligdag på den måde. Andre gange fortæller hun, hvilken CD hun har lyttet til, mens hun har skrevet nyhedsbrevet.
Som regel er der gode fif i nyhedsbrevet, som man abonnerer på her.
Jeg nævner hendes metode at skrive nyhedsbreve på, fordi mikrovirksomheder ofte kan være bange for at skulle udgive nyhedbrev, fordi de ikke synes, de har nok at byde på.

Min opfordring er, at man indimellem lader sin person skinne igennem i nyhedsbrevene, fordi kunderne gerne går efter et nyhedsbrev, der har lidt personlighed, frem for det tørre og faktuelle. Men man skal aldrig blive småsnakkende og dermed tidsrøvende.
Læs et tidligere indlæg om, hvornår et nyhedsbrev er godt.

I dette nummer er der en henvisning til en video, der viser de tolv mest typiske TV-reklamevideoer. Nu er det ikke ,fordi jeg tror mikroprenører har råd til TV reklame, men teknikkerne bag de enkelte eksempler kan man lære noget markedsføringsmæssigt om.

[terri lonier, nyhedsbrev, workingsolo, micropreneurs[/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 26. juli 2007 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: