Mormor-testen – eller sådan får du et godt salgsmøde

Skrevet af Abelone Glahn

 Jeg abonnerer på en række nyhedsbreve fra Væksthusene.

Selv om jeg ikke bor i alle områderne, abonnerer jeg på dem alle, fordi de er forskellige, og fordi man får et par gode råd engang imellem.
Fra Væksthus Midtjylland , som er meget aktivt, kom der i dag et nyhedsbrev, der gør opmærksom på et redskab til at tilrettelægge et godt salgsmøde.
Det er Innovationshus Syd i Rødding, der har lavet brochuren, der downloades gratis her

Jeg er helt vild med, at de kalder elevatortalen for MORMOR-TESTEN:

Mormortesten
Når du kan lave din elevatortale så præcist og kortfattet,
at din mormor ville kunne forstå det, så har du en
chance. Husk at understrege enten egenskaber, fordele
eller udbytte – men undgå at være belærende overfor
kunden! Og tænk i høj grad på, hvilket af de tre elementer,
der er mest relevant for din kunde. En kunde, der bliver
klar over fordelene, vil ofte hurtigt erkende udbyttet for
virksomheden – og så kan salget gennemføres.

Værsgo at øve dig på dine bedsteforældre ! En morfar kan også bruges. Det er bestemt en god træning, ved jeg af erfaring.

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 19. september 2008 i kategorien: Gode råd,Salg . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: