Mål dig til sandhed

Skrevet af Allan Ravn

I mit arbejde med især mindre virksomheder, oplever jeg ofte at det er accepteret at føle sig frem til reslutatet eller virsksomhedens tilstand. Jeg hører tit udsagn såsom, “Vi føler det går rigtigt godt”, eller “Vi tror og håber at dette er den rigtige handlingsplan” Eller “Jeg håber at mine medarbejdere ved hvor godt de har det”

Og det er ikke fordi jeg er modstander af at “føle”, tværtimod, men når det bliver accepteret at gøre det i virksomhederne som en del af kulturen, så har man smidt ansvaret fra sig og konsekvenserne kan være omfattende.

Så, mål dig til sandheden. Opsæt hvilke områder(nøgle indikatorer) i din virksomhed der er vitale at have viden om. Det kunne feks. være antallet af kundehenvendelser, kundens overordnede demografi, eller hvor gode vi egentlig er til at leve efter virksomhedens værdier (værdier kan rent faktisk også måles)

Det siges, at for de fleste menesker er det først når vi rent visuelt ser noget, at det bliver sandt for os. Så hvorfor ikke “se” din virksomhed med det sande øje.

God fornøjelse

Hilsen

Allan

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 29. februar 2008 i kategorien: Diverse . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: