Jeg sætter aldrig autosvar på igen !

Skrevet af Abelone Glahn

to-mobilos-web.JPG

Jeg sætter aldrig mere autosvar på min mail !
Jeg har lige været væk i 4 dage fra min PC.
For at signalere til mine forbindelser, at jeg kunne træffes på mobilen i stedet, ville jeg sætte autosvar på med denne besked.
Det kan man imidlertid ikke gøre på mit postprogram, Outlook , Microsoft Office small business edition 2003.

Derfor valgte jeg at sætte autosvar på min webmail, altså inden brevene nåede ind til min indbakke på PCen. I samråd med min webudbyder øgede jeg desuden spamfiltergrænsen, så der blev sorteret endnu flere spams fra.
So far so good – mine kunder fik at vide, at jeg var væk.

Men det samme gjorde alle de, der sender spam!
Og da rigtig mange af dem har fiktive eller nedlagte adresser, kommer mine “ikke hjemme” breve RETUR igen!

Og da breve, som “ikke kan afleveres lige nu” bliver forsøgt afleveret een gang til fra samme PC, hvis ikke ligefrem to-tre gange, kan jeg imødese, at jeg i lang tid fremover bliver ved med at få “ikke afleverede” spammails retur.

For at give en ide om omfanget af ulejligheden kan jeg fortælle, at jeg – trods spamfilter – fik ca 850 mails, mens jeg var væk. De 50 skulle jeg bruge, mens jeg måtte håndslette de resterende 800.

I dag, to dage efter, at jeg er kommet hjem,  har jeg her til morgen fået 180 mails, som jeg først skal slette for at kunne komme videre, og jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af, hvornår det slutter.

Det er meget ubelejligt for mig, fordi jeg i dagtimerne, især når jeg er ude at køre, henter mails via min mobiltelefon.
Det er jeg fuldstændig lagt ned på nu. Jeg har jo ikke råd til at hente 180 spammails, hver gang jeg tjekker mobilen, vel !?

 Så jeg sætter aldrig mere autosvar på.
Så må mine kunder hellere undre sig et par dage.

Men det var fantastisk at være uden både mail i 4 dage. Fantastisk på godt og ondt …

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 29. april 2008 i kategorien: Bloggerhverdag . Andre indlæg af

3 kommentarer Skriv kommentar

  • 1. Aline T  |  8. maj 2008 kl. 20:50

    Hej Abelone,

    Jeg ved ikke hvilken webmail du bruger, men i Gmail, for eksempel, kan man vælge at sende en autosvar kun til dem der er i ens kontaktbog. Det ville være en løsning på spammet.

    Men hvor langt er det egentlig i orden at lade vores e-mail korrespondenter vente på svar? Ud over af at være afhængig af hvad e.mailen adressen bliver brugt til, for eks. privat, arbejde, kundeservice, forening, etc., må det være et spørgsmål af hvad vi vænner folk til.

    Hvis jeg arbejder kun fire dage om ugen, behøver jeg sætte autosvar på for den femte dag? Måske hvis jeg venter på en mail jeg ved skal svares hurtigt på, men har selv ikke modtaget endnu.

    Bare nogle tanker…

  • 2. Eva Maria Knudsen  |  9. maj 2008 kl. 06:32

    Hej Aline T og Abelone,

    jeg synes, det er en god pointe, at man lige overveje en xtra gang, hvor langt man går i forhold til at informere om, hvorvidt man er i cyberspace. Vi kan jo fortsat ringe og lægge besked, hvis det er meget, meget vigtigt – fx aflysning af møde, udsættelse af deadline osv.

    Men skræk-eksempel – Abelone! Hvad gør man så? Der må jo være et bedre alternavit.

  • 3. Abelone » Sådan s&hellip  |  31. maj 2008 kl. 08:57

    […] Som jeg har beskrevet her på bloggen, sætter jeg aldrig mere autosvar på min mailboks. […]

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: