Iværksætterhistorier er godt stof

Skrevet af Julie Lindegaard

Er du iværksætter er der god grund til at tænke presse-arbejdet ind i din virksomhed. ( der er jo også mange gode grunde, når du ikke er iværksætter)

Men iværksætterne har måske særlig god adgang til medierne, fordi de er aktuelle, (nystartede), – og mange kan identificere sig med drømmen om egen virksomhed. – og ja, ind imellem er de jo også væsentlige og små sensationer.
Men før du kontakter journalisten, må du ha styr på historien.

Først:
Hvad er din gode historie? – Du kan med fordel kortlægge din egen gode historie, da det er den du skal “sælge” til journalisten.

Sprøg dig selv:
– hvorfor blev du iværksætter?
– hvorfor tager du springet netop nu?
– hvilke overvejelser har du – økonomisk, familiemæssigt og arbejdsmæssigt?
– hvad sælger du – er det anderledes, unikt eller ??

Når du har svaret på disse spørgsmål, kan du måske se den gode historie.
Du kan også teste din historie på andre – når du næste gang møder en tidligere kollega, en bekendt eller en ven, så fortæl, at du er sprunget ud som iværksætter. Bemærk, hvad de spørger om, og hvordan historien udvikler sig? Det er en god pejling af, hvor den gode historie ligger gemt.

Historien om iværksætteren er altid god i de lokale medier, – nyheden om endnu en ny virksomhed er godt stof – og når så den personlige historie bag kobles på, så er historien endnu bedre. Måske kommer du ikke på forsiden af Børsen med din historie som nyudsprunget iværksætter – men om god omtale i det lokale dagblad med foto er jo ofte også mere værd – hvis det er der kunderne er.

[tags] Iværsætterhistorie, lokalaviser, synlighed [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 7. april 2008 i kategorien: Diverse . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: