Hvornår er et nyhedsbrev godt ?

Skrevet af Abelone Glahn

Jeg har brugt det meste af eftermiddagen i dag på at sende nyhedsbrev ud til alle mine kontakter .
Når jeg har omkring 500 at sende ud til, skyldes det, at jeg fra starten af min “karriere” som selvstændig har fået tilladelse til at opsamle folks email, når de købte en bog hos mig. Det er i virkelighedne guld værd at tænke sig om fra starten og finde en måde at systematisere disse emails.

Tank nye tanker 
Hvornår er et nyhedsbrev så godt ? 
Når det gør dig i stand til at tanke nye tanker!

Det er rigtig godt
1) når du fortæller noget, der tilfører modtageren værdi – altså ikke bare er en salgstale
2) når det, du skriver, er så værdifuldt, at du bagefter tænker “Det burde modtageren i virkeligheden betale penge for!”

Hvis man har dette i baghovedet, undgår man de mange floromvundne vendinger, der måske var bedre i et egentligt salgsbrev.

Et godt nyhedsbrev gør dig synlig og er med til at forstærke håndtrykket på nettet:

  • Du får chancen for at vise dine nuværende og kommende kunder, hvad du kan, og at du holder hjernen i gang og tænker fremad.
  • Du skaber en naturlig anledning til, at abonnenter besøger dit site.
  • Du leverer en form for selvuddannelse inden for din niche, for du bør ikke udgive et nyhedsbrev uden at bidrage med noget, der hjælper dine kunder, gør dem dygtigere.
  • Nyhedsbrevet giver dig anledning til at være en del af dine kunders hverdag på en positiv måde.
  • Du kan åbne for dialog, som kan give dig vigtige tilbagespil på såvel produkt, ydelse som trends og nye bevægelser på markedet.
Be Sociable, Share!

Opdateret d. 19. marts 2007 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

1 kommentar Skriv kommentar

  • 1. Abelone » Nyhedsbre&hellip  |  26. juli 2007 kl. 12:38

    […] Min opfordring er, at man indimellem lader sin person skinne igennem i nyhedsbrevene, fordi kunderne gerne går efter et nyhedsbrev, der har lidt personlighed, frem for det tørre og faktuelle. Men man skal aldrig blive småsnakkende og dermed tidsrøvende. Læs et tidligere indlæg om, hvornår et nyhedsbrev er godt. […]

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: