Hvilket salgssprog taler du?

Skrevet af Abelone Glahn

Hvilket salgssprog taler du egentlig, og hvilket sprog vil tiltale din køber?
Spørger Karen Lumholt på Sommerskolen for selvstændige:

Hvilket udbytte får kunden af din ydelse?

Hvilket udbytte får kunden af din ydelse?

Lad os bare tage en boremaskine:

Afsendersprog – en boremaskine med mange kvalifikatoner, dimser, evner.
Du fortæller med begejstring hvilket produkt du har udviklet, hvad det kan, omdrejningshastighed, slagkraft. Du er måske begejstret, og nogle af dine kunder vil være begejstrede for de tekniske detaljer også, men vil de købe?

Fordels-sprog – hvilke fordele har boremaskinen frem for andre? du kan få den i lyserød, den er lettere hhv tungere end andre osv.

og Udbyttesprog – en boremaskine giver dig HULLET, som du skal bruge. det kan også være, det giver dig den mandighed, du mangler, eller den gør det selv-følelse, som du godt kan lide. 

Det er tre forskellige sprog, og den gode sælger taler ikke så tit om de mere tekniske detaljer til at begynde med, men begynder med udbytte og fordele.

Vi afprøver forskellige sprogtyper på de produkter, som kursisterne her på sommerskolen sælger. Det er en sjov øvelse, som tydeliggør, hvad det er fornuftigt at bruge tid på at øve sig i.

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 29. juni 2010 i kategorien: Forretningsstrategi,Mikrovirksomheder,Salg . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: