Hurtige og billige visitkort – hvor og hvor godt?

Skrevet af Abelone Glahn

Jeg spurgte før jul på en af mine postlister, hvor jeg hurtigt kunne få visitkort og nogenlunde billigt.

De fleste svar anbefalede Vistaprint.dk , som dels har nogle gratis, dels har tilkøbsmoduler, hvor man også selv kan lege grafiker i et vist omfang.
Andre havde personlige bekendtskaber og erfaringer med navngivne designere samt trykkeriet Laserprint.dk

Jeg skulle trykke tre forskellige visitkort: et til hver af mine sønner, der skal ud at søge studiejob og har brug for at have et kort at give, og et til min mand, som skulle bruge et helt professionelt unikt kort.

Jeg valgte at gøre følgende:
For at afprøve Vistaprint, bestilte jeg nogle gratis visitkort til mine sønner.
Jeg besluttede mig for, at jeg ville bruge Vistaprints gratisløsning og gennemførte da også at bestille 250 stk gratis til hver i et rimelig neutralt design.
At bestille gratis visitkort medfører dog, at der på bagsiden står en reklame for Vistaprint. Det må man så leve med.

Samme design som andre?
Mens jeg så de gratis skabeloner igennem, kunne jeg genkende temmelig mange visitkort, jeg har set rundt omkring i tidens løb. Det gik op for mig, at rigtig mange bruger disse kort, men hvad, det gør jo ikke visitkortene mindre brugbare, dog vil nogen måske nok tænke sig om to gange, hvis de mødte en person med visitkort i samme design.

Ændringer koster oven i, så….
Hvis man ikke vil have denne gratis reklame, koster hver enkelt ændring et lille beløb oven i. Jeg kan ikke huske, hvor meget det kostede at undvære reklamen på bagsiden, men 30-40 kroner, mener jeg.
Derefter bliver man ledt igennem hele processen, meget nemt og instruktivt, hatten af for det, indtil man har designet færdig.

Undervejs kan man mange gange tilkøbe ting, så som at sætte sit eget foto ind, at bruge et logo, man selv har etc.
Jeg holdt hovedet koldt og gennemførte visitkortdesignet uden tilkøb.

Salgs-slusen ud
Men, da jeg så nærmede mig kassen, var Vistaprint virkelig smarte. Hold fast, hvor gør de det godt (salgsmæssigt).!!!
Før jeg nåede kassen, blev jeg tilbudt forskelligt merchandise med det samme design som visitkortet, alt fra visitkortet som magnet, små blokke, caps ( kasketter) , krus, musemåtter, selv T-shirts, kalendre, stempler og nøgleringe kunne jeg få.
Her holdt jeg ikke hovedet koldt og kom til at købe en hel del…..
Da jeg så tror, jeg skal til at afslutte købet, får jeg som det sidste ( tror jeg stadig) et tilbud om en æske til visitkortet.
Så skidt da, tænker jeg, og der ryger en æske med.

Tilbud også efter betalingen!
Da jeg så har betalt, kommer der fandme et tilbud mere op, altså efter at jeg har betalt, hvor der står, at hvis jeg slår til inden de næste ti minutter, kan jeg få nogle dobbelt eksemplarer af noget af det, jeg allerede har købt, nu til en billigere penge.

Super super smart. Fantastisk salgsvej. Glimrende lavet, og forhåbentlig også gode tilbud. Men jeg endte med ( fra at ville “købe” noget gratis) at bruge 475 kroner inkl moms!

Hvad så med leveringen – ja, nu kom jeg jo til at bestille meget mere end visitkort, så det tog 18 dage, og det var tæt på at være for sent, men de dukkede op til jul. Man kan ikke rigtig kalde det hurtigt, men omvendt må jeg jo fremhæve, at heg havde tilkøb.

Min egen grafiker
Jeg gjorde også noget andet – fik min faste grafiker til at sætte et tredje visitkort, som jeg skulle bruge helt professionelt (altså ikke til mine børn) op og fik hende til at sende det til www.Lasertryk.dk, der har et godt ry for at levere noget hurtigt. Jeg skulle bruge dem en uge inden jul til et særligt arrangement, så de skulle komme, juletravlhed eller ej.
Bestillingen på det ene kort gik afsted samtidig som ordren på de to andre til Vistaprint blev sendt af sted.
Jeg fik 4 dage efter kortene fra Lasertryk. De var i det design, jeg har bedt om, og jeg kom til at betale 400 kroner inkl moms. Og kvaliteten er god. For 250 stk.
Jeg mangler at få en regning fra min grafiker, men jeg ved, at den ikke bliver så dyr.
Med andre ord:
Man kan godt få gratis visitkort – med reklame
Man kan godt få billige visitkort (fx. hos vistaprint) uden reklame, men prisen stiger for hvert tilkøb af design.
Man kan godt få designede visitkort, der også er billige. Ved at bruge en grafiker kan du også blive overrasket over nogle muligheder, du ikke ser, hvis du bruger de firmaer, der tilbyder skabeloner.

Hver for sig er kortene gode, til det de skulle bruges til, og til den pris jeg fik.

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 9. januar 2010 i kategorien: Gode råd,Markedsføring . Andre indlæg af

7 kommentarer Skriv kommentar

  • 1. Ulla-Lisa Thordén  |  20. januar 2010 kl. 12:07

    Ett oerhört intressant experiment du gjorde, Abelone! Tack för det. Även i Sverige har vi motsvarande möjligheter.
    Och som säljtränare måste jag också ge beröm till det kreativa greppet att föreslå tillval när du ska till kassan – det är precis som vilken mataffär som helst.
    Jag vill dock berätta om hur mycket nytta jag haft av mitt speciella visitkort, som är fyrkantigt och med logo på hela framsidan, på baksidan står alla mina uppgifter.
    Det händer mig ständigt att folk kommenterar det, och ibland har jag fått kommentaren efter flera år – “ja det är ju du med det röda fyrkantiga kortet.” Det har alltså gjort en stor nytta för mig att investera i ett specialdesignat kort.
    Att sedan tryckaren fick ett skrattanfall när jag gjorde den i särklass största beställningen någonsin om 6.000 kort (!)är ju mer en detalj i sammanhanget.
    Kortet gör nytta, jag träffas oerhört mycket människor när jag föreläser runt om i världen.

  • 2. Abelone Glahn  |  21. januar 2010 kl. 18:53

    Har du så fået delt alle 6000 ud????

  • 3. Mathias  |  24. februar 2010 kl. 12:56

    Vi startede virksomhed for cirka et år siden. Vi fik med det samme anbefalet et trykkeri af et firma som vi er partnere med. Dog valgte vi selv lige at undersøge markedet og der er altså penge blogs.

    vi endte med http://www.discountprint.dk

    Dem kan jeg varmt anbefale!

  • 4. Thomas  |  19. marts 2010 kl. 22:22

    hej
    Sjovt eksperiment, jeg har mødt mange der har lavet lignende…

    Mange starter med vistaprint og lignede, en lille side kommentar er at kortene derfra ikke er i samme format som dem vi normalt bruger herhjemme, de er 90*50 mm, hvor vi herhjemme bruger 85*55 mm.
    Vi laver selv kort i næsten alle prisklasser og jeg vil sige jeg oplever jævnligt at folk køber dyrere/flottere kort i 2. bestilling. Men jeg oplever sjældent at de køber billigere.

    selv om prisspændet fra billigst til dyrest er ret stort, kan der også være meget stor forskel i signalværdien på et ok papirkort og et super lækkert halv transparent plastikkort.
    Som en kunde sagde efter at have købt nogle ret flotte kort, de var tjent hjem efter 2 måneder….

    Du kan se forskellene her:

    Papirkort:
    http://www.reklameshoppen.dk/side.php?nr=19

    Visitkort i plastik
    http://www.reklameshoppen.dk/side.php?nr=22

    mvh Thomas

  • 5. Lisbeth  |  4. juli 2010 kl. 18:54

    Jeg har oplevet reaktionen på et helt specielt visitkort, der var trykt (ikke printet) på specielt kraftigt og dyrt papir – af Trykkestedet i Århus, men det er nu ikke det vigtigste.

    Men det har slået mig, hvor meget det faktisk påvirker (imponerer) folk at få sådan et visitkort i hænderne. Det gør indtryk – bliver vendt, drejet, kommenteret og husket.

    Når man ser print og tryk ved siden af hinanden er kvalitetsforskellene også tydelige

  • 6. Thomas  |  4. juli 2010 kl. 21:08

    Ja, det er også det vores kunder melder tilbage, nemlig at et seriøst visitkort stadig virker!
    særligt et plastikkort som kan tåle at man bøjer og på alle måder undersøger det…

    mvh Thomas

  • 7. Kristian L. P.  |  16. september 2010 kl. 21:55

    Jeg har brugt noen af de trykkerier du skriver om. De var billige men ikke mange mulighedet for mere specielle visitkort. Jeg fik anbefaled at prøve et trykkerhus som jeg syntes skal prøves når visitkort skal trykkes. http://www.mediamouse.dk

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: