Hotmail er helt uprofessionelt

Skrevet af Abelone Glahn

Køb dit eget navn som domaine og få en unik emailadresse i stedet for en hotmail eller gmail.
Det har virkelig undret mig, hvor mange gange jeg møder, at mikrovirksomheder eller enkeltpersoner, der vil markere sig professionelt, ikke sørger for, at deres email også signalerer professionalisme.

Det er ikke professionelt at have en hotmail, en g-mail, en mail.tele.dk, privat.dk eller hvad de alle sammen hedder.

Det er professionelt at have en mail, der stammer fra ens firma, og hvis man ikke har et firmanavn, så bør emailen i det mindste bare være ens eget navn.  fornavn@fornavnefternavn.dk

Det koster næsten ingenting at få en domainenavn og et webhotel med ubegrænsede emails, det vil sige et ubegrænset antal kombinationsmuligheder foran @-tegnet.  Brug dem dog!

  1. De fleste udbydere har det, der kaldes en catch-all funktion, det vil sige, at ligegyldig hvad der skrives foran @-tegnet, ender det hos dig. Det kan man benytte på tre måder:Du kan vise forskellige funktioner på dit website: webmaster@fornavnefternavn.dk, info@fornavnefternavn.dk, salg@fornavnefternavn.dk, hvilket kan være med til at give dig et professionelt udtryk på sitet.
  2. Den anden fordel er, at du kan bruge filteret i dit postprogram til at sortere disse emails ned i forskellige mapper, alt efter hvem de er sendt til. Det giver overblik over opgaver, man skal tage sig af.
  3. Den tredje måde at bruge de forskellige mails på, er ved selv at opgive forskellige email adresser, når du tilmelder dig for eksempel andres nyhedsbreve eller køber et produkt, hvor du bliver bedt om at opgive din email.
    Igen ved at sortere indkommen mail ned i forskellige mapper kan du identificere for eksempel hvilken nyhedsbrevafsender, der pludselig er behæftet med spam, eller hvilken forhandler, der har solgt sit adressekartotek videre…

Undgå gratis mailadresser

Nogle argumenterer for en gratis emailadresse, fordi de endnu ikke ved, hvad deres firma skal hedde eller fordi de aldrig får et firma, men alene regner med, at de skal være fastansatte ved en virksomhed.
De vil indvende, at mit råd om at købe http://www.fornavnefternavn.dk/  vil forpligte dem til at lægge noget ud på den hjemmeside , der hører til domainet.

 Jamen hvor vanskeligt er det at have en ultrakort oplysning om navn og adresse ?
 Læg et par kontaktoplysninger ud uden at gøre det særlige designmæssige ved det.

Du er nemlig ikke særlig søgbar på xx@hotmail.com eller xx@mail.dk,  men kan findes på http://www.fornavnefternavn.dk/. Din personlige adresse følger dig på livstid. Det gør den gratis adresse ikke, og det gør et andet firmas (din arbejdsplads’) heller ikke.

Og hvem ved i øvrigt, hvor længe du er på din nuværende arbejdsplads  ?
Få dig hellere en unik emailadresse, der følger dig resten af livet og som klart er dig. 

Det ser også pænere ud på en ansøgning, eller i en email, som du sender i forbindelse med et jobskifte, hvor du ikke kan bruge din nuværende arbejdsplads’ email.

[tags] email, unik webadresse, dit virtuelle håndtryk[tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 26. april 2007 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

2 kommentarer Skriv kommentar

  • 1. Ikke et ord om regnskab &&hellip  |  26. april 2007 kl. 22:55

    […] Abelone Glahn skriver i sin blog på Børsen om det indlysende emne at have en professionel webadresse, som altså ikke er hotmail.com eller noget tilsvarende. Og her i min bloggeri-kategori skal indlæggetlige markeres, fordi der er så forfærdelig mange, som ikke har fået styr på den del endnu. Heller ikke, selvom de har fået lavet fine hjemmesider og alt muligt andet. Til dem, der mener, det er uoverskueligt og svært, siger vi vissevasse og sikke noget pjat! Det er bare noget med lige at erobre den del også. […]

  • 2. Hvad er meningen?! »&hellip  |  26. august 2007 kl. 06:26

    […] fx webdesigner@hannefrost.dk. Så udnytter du mailadressen fuldt ud, undgår at gentage dit navn og formidler samtidig dit interessefelt til modtageren.  […]

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: