Har du overhovedet lyst til at have mig som kunde!?

Skrevet af Abelone Glahn

det_er_ikke_tilladt.JPG

Forleden var jeg til en glimrende forestilling i Grønnegaards teatret i Kunstindustrimuseets have.
“Den stundesløse”,
der var et ypperligt apropos til vor tids fortravlede mennesker, der har alt for meget at gøre med at lave – ingenting.

Forestillingen var alle pengene værd, hyggen i haven og oplevelsen generelt også.

MEN, jeg undrede mig utrolig meget over to, enslydende, mandhøje skilte, der var stillet  op ved indgangen til haven. Budskabet kunne simpelthen ikke være mere bisset sagt.

Jeg følte mig virkelig ikke velkommen og tænkte på, hvor nemt det ville være at formulere ubehageligheder på en venligere måde.
Prøv engang at tænke over, hvordan du selv formulerer mindre behagelige ting til dine kunder.
Skræmmer du dem væk ? Giver du dem en fornemmelse af, at du hellere så deres hæl end tå? Og er det helt utilsigtet?
Hvor svært ville det være for Grønnegårds Teatret at skrive:
“Det er tilladt at ryge udendørs på græsset, undtagen på publikumsrækkerne”  eller
“Venligst spis din mad udendørs”

 [tags] grønnegårds teater, den stundesløse, kundepleje [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 13. juli 2009 i kategorien: Bloggerhverdag . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: