Har du husket arbejdsskadeforsikringen?

Skrevet af Anette Sand

Hvis du er i færd med at ansætte din første medarbejder, skal du huske, at der er en lovpligtig arbejdsskadeforsikring, du skal tegne for dine ansatte. Forsikringen omfatter dine ansatte samt dig selv, hvis du er ansat i dit eget ApS eller A/S. Hvis du har et enkeltmandsfirma eller et I/S, har du mulighed for at tegne en arbejdsskadeforsikring som også dækker dig selv. Prisen for arbejdsskadeforsikringen afhænger af branchen, så tag kontakt til dit forsikringsselskab for at høre nærmere. Priserne er ret ens alle steder, så start i hvert fald med det forsikringsselskab, du kender i forvejen.

For kontorarbejdere er den ikke ret dyr, så det er dumme penge at spare.

Hvis du ikke har en arbejdsskadeforsikring og din medarbejder kommer til skade, vil det offentlige lægge det beløb ud, som ellers ville være blevet dækket af forsikringen, og indkræve det hos dig, og du kan også risikere at få en bøde.

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 17. december 2007 i kategorien: Personale . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: