Gode nyhedsbreve at abonnere på

Skrevet af Abelone Glahn

Jeg er blevet spurgt af Malene Hald i en kommentar på bloggen, om jeg vil fortælle, hvilke nyhedsbreve, jeg abonnerer på.

Her er et par af dem, jeg finder vigtigst:

Designværkstedet – som kommer med meget praktiske vejledninger til at anvende en lang række praktiske ting på nettet, altså skrevet så man forstår det, og får en hurtig og god  indsigt i   områder, man skal kaste sig ud i.

Working Solo, som er skrevet af en af USs ældste skribenter om selvstændige, Terri Lonier

United Creatives kommer med nyheder fra den danske kreative branche og har en meget spændende portal.

Martin Thorborgs nyhedsbrev, selvfølgelig – ikke mindst på grund af tonen.

Magasinet Iværksætterens ugentlige opdatering

Så er der den blandede gruppe:
Væksthusenes nyhedsbreve abonnerer jeg også på for at holde mig orienteret. De kan opleves ret ens, men de er forskellige.
Det samme gør jeg med Erhvervsrådene i Faxe og Lolland Falster for at vide, hvad der sker lokalt. Det er vigtigt for at kende mine lokale aktører!

Nyt fra Idea, og Nyt fra Mandag Morgen afprøver jeg pt.

Danske Dagblades fredagsopdatering – fordi jeg  skal følge med i blad og onlinemedieverdnen som bestyrelsesmedlem i Folketidende.

Nyhedsopdatering:
Så er der dem, jeg abonnerer på og læser, når jeg har tid – primært læser jeg de overskrifter, de laver i selve titelfeltet – jeg lader bare musen hvile på dem, så får jeg tre-fire overskrifter. Det gælder fx. Computerworlds meget udmærkede og hyppige opdatering af nyheder hver dag.

Mit eget geniale nyhedsbrev
Så er jeg vild med at udgive mit eget 🙂 Det er efter sigende et meget nyttigt nyhedsbrev  og går ud til folk, der er interesserede i selvstændige, netværk, fif og tricks til mikrovirksomheder. Her er det seneste.

Et sidste fif:
Jeg abonnerer på rigtig mange, læser dem ikke alle sammen,

Jeg har oprettet en særlig mailadresse til at modtage nyhedsbreve fra. Det skyldes, at jeg ofte henter mail via mobiltelefon, og det er kun fra min vigtigste mailadresse – alt det andet vil være for dyrt og spild af downloadtid.

[tags] nyhedsbreve [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 17. december 2008 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

3 kommentarer Skriv kommentar

  • 1. Henrik  |  17. december 2008 kl. 12:53

    Hej Abelone

    Spændende – og der er da et par nyhedsbreve der skal prøves af.

    Kan du fortælle lidt om, hvad der får dig til at tilmelde dig et nyhedsbrev og måske vigtigere: Hvad skal der til for at du også læser det?

    Og ja, jeg er selvfølgelig ude på at få tips til hvordan jeg får dig (og andre) til at læse mit eget nyhedsbrev 😉

  • 2. Malene  |  23. december 2008 kl. 11:19

    Hej Abelone, mange tak for din fine liste, blev rigtig glad da jeg så overskriften i Netvibes, og tænkte, at det nok var “til mig”:)

    Jeg synes det er ret interessant, hvordan nyhedsbreve har fået en form for renæssance? For få år siden var man håbløst gammeldags hvis man havde nyhedsbreve, det eneste der galt var RSS på alt, og selvom RSS er supervigtig (og fedt!) stadigvæk, er det interessant, at der er kommet en slags Nyhedsbreve 2.0, hvor f.eks. konsulenter som dig der sender nyhedsbreve ud som næsten er små mini-magasiner, og som virkelig er skrevet på brugeren/læserens præmisser og ikke på firmaets. Spændende – og lærerigt.

  • 3. abelone glahn  |  4. januar 2009 kl. 12:53

    Hej henrik.
    Jeg abonnerer som regel på nyhedsbreve, når jeg har fundet noget andet på deres side, der er interessant, eller når andre sender en opfordring.
    Jeg afprøver dem gerne i en periode og skimmer dem.

    jeg abonnerer også utilsigtet på en del, som kommer fra folk, jeg har haft på kursus, og som skriver mig på eller hvor jeg siger ja til at følge dem. Det er ikke fordi deres indhold nødvendigvis ligger indenfor mit felt, men jeg abonnerer på dem for at følge personen.

    Hvad får mig til at læse dem? Ja, jeg læser ikke rub og stub, det har du ret i. Jeg læser som regel IKKE de nyhedsbreve, som hedder “Nyhedsbrev januar 2009” eller “Nyt fra Lasse Petersen”.
    Jeg vil gerne have et par stikord i titelfeltet om hvad nyhedsbrevet indeholder.
    Der er meget stor sandsynlighed for, at jeg springer over eller sletter det ulæst, hvis jeg ikke allerede i titelfeltet lokkes af relevante overskrifter.
    Abelone

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: