Forfattere gider ikke sidde foran computeren hele tiden

Skrevet af Abelone Glahn

H.C. Andersen ville have været en fremragende blogger

H.C. Andersen ville have været en fremragende blogger

Nej, jeg ved det godt – forfattere sidder i forvejen foran deres computer det meste af arbejdsdagen for at skrive. Og dem, der gør det i fritiden efter et andet arbejde, sidder også foran computeren meget længere, end de måske har lyst til.
Så hvorfor skulle man dog sidde der endnu længere, Abelone?? For at passe diverse profiler på sociale netværk ?! Du må have spist søm! Sådan noget som facebook, twitter og LinkedIn passer jo ikke sig selv – man skal være aktiv, og vupti er der gået to timer mere! NIX.

Jo, jeg kender det.
Kender det kun alt for godt og skal også disciplinere mig selv til ikke at hænge foran det elektroniske mødested hele tiden.
Men det er jo dét, det er – et elektronisk mødested, en elektronisk læsesal – et sted hvor man møder sine læsere, sine fans, sine kontakter. Og dermed også dét sted, hvor man med mindst mulig pekuniær udgift kan komme i forbindelse med dem, der vil købe bogen, man har skrevet.
Jeg har været der selv – ja, jeg er der også den dag i dag – i overvejelsen om tidsforbruget.
Men jeg har konstateret, at hvis jeg disciplinerer mig selv godt, kan jeg klare den digitale markedsføring på et overskueligt tidsniveau og få stor synlighed omkring mine bøger, og dermed sælge flere af dem.
Hvordan jeg gør?
Jeg skaber stammer, og jeg passer mine stammer.
Jeg skriver opdateringer, som skaber interesse, og laver ikke altid reklame reklame reklame, som folk brækker sig over til slut.
Jeg fortæller, hvordan andre gør, jeg lærer samtidig om andres tips – og jeg følger med på blogs – prøv bare lige at læse det forrige indlæg her på bloggen af Ulla-Lisa Thorden, hvor hun henviser til en artikel, der handler om, hvad forlæggeren ser på, når han skal vurdere et manus.
Jeg læste indlægget, og opdagede et endnu mere interessant indlæg, som der blev linket til – nemlig et indlæg om, fra en forfatter, der havde selvudgivet sine første to bøger og solgt 21.000 af den første.
hårdt arbejde, ja, men også stor indtjening.
Jeg tror, du kan lære det også.
Jeg har samlet mine gode tips og tricks i tre forskellige sommerkurser for forfatteren med mod på at bruge lidt tid på nettet, men helst ikke for meget.
1) All round forklaring på, hvordan du bruger de forskellige platforme og sætter det i system.
Fire timers gør-det-selv kursus, som kan inspirere dig til at vælge og fravælge. for du skal sikkert ikke på dem alle!
Tirsdag den 30. juni

2) Forfatteren som blogger – lær hvordan du skriver og driver en blog, som læserne kan følge, som giver indsigt i dit forfatterskab i din arbejdsproces, i hvad du har lyst at fortælle undervejs, og som skaber følgere, skaber den stamme, som jeg så tit taler om.
Tirsdag den 4. august

3) Fagbogsforfatteren og LinkedIn – perfekt kombination af nichepublikummet i businessverdnen og din fagbog. Din læserskare er måske på de social medier, men i arbejdstiden er de formentlig på LinkedIn, især hvis det er en nichebog, du har skrevet.
Jeg lærer dig hvordan du kan bruger LinkedIns forskellige muligheder som forfatter.
Tirsdag den 11. august

Og alt dette foregår her i sommeren 2015. For jeg tror, du har bedre tid dér. Og så blir du også rustet til at klare en kort og præcis arbejdsgang , når ferieperioden er overstået, og du skal passe dit arbejde OG dine sociale profiler inden for overskuelig tid.
Så hvad tøver du for – tiden er knap – brug den bedst hos mig 🙂

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 22. juni 2015 i kategorien: Bøger,Markedsføring,Salg,Sociale medier,Tid . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: