Salg

Ny bog til forfattere, der vil sælge flere bøger

Skrevet af Abelone Glahn

Bogen blev udgivet på Bogforum og en hel del af newPubs medlemmer nævnes som eksempler i den.

Bogen blev udgivet på Bogforum og en hel del af newPubs medlemmer nævnes som eksempler i den.

Faste læsere af denne blog  vil vide, at jeg gennem tiden har skrevet en hel del om det at udgive bøger. Ikke kun at skrive og udgive dem, men om at synliggøre forfatterskabet og de bøger, du har produceret.
Det har for kort tid siden ført til, at jeg selv har skrevet bogen “Forfatterens guide til sociale medier – en praktisk hjælp til forfattere og andre skribenter”, fordi jeg oplever, at forfattere er gode til at skrive bøger, men mindre gode til at sælge dem.

Og fordi det at kunne sælge sine egne bøger er blevet et must for forfattere – uanset om de er tilknyttet forlag eller arbejder på egen hånd.

Så derfor: Giv dig selv denne bog i gave – og se at få gjort noget ved en professionel og lukrativ tilstedeværelse på de sociale medier, uden at du behøver at være på computeren for at passe dine profiler hele tiden.

Bogen finder du her:
Og her er indholdsfortegnelsen:

Kapitel 1  ∙
Derfor skal du på nettet
– Om de øgede krav til dit digitale netværk
– Om mulighederne for at pakke din bog i forskellige digitale formater

Kapitel  2  ∙
📚 Skab din trofaste stamme
– Om at bygge tillid og troværdighed op over længere tid
– Om at finde og pleje dine loyale stammer af læsere og følgere

Kapitel 3  ∙
Begynd i god tid
– Om at tage ejerskab tidligt over din ide, domæne og titel.
– Om at udnytte forspringet, længe før din bog er skrevet færdig

Kapitel 4  ∙
💰Crowdfunding
– Om at gøre læserne til en del af noget større sammen med dig
– Om praktiske forberedelser, der hjælper dig med at lykkes

Kapitel 5  ∙
Blogs
– Om at bruge din blog som udgangspunkt for markedsføringen
– Om gode vaner, eminente blogindlæg og forholdet til bogbloggere

Kapitel 6  ∙
LinkedIn
– Om strategisk brug af din personlige profil
– Om firmaside, statusopdateringer og spredning af dine blogindlæg

Kapitel 7  ∙
👁Facebook
– Om dit afgørende valg mellem profil eller side
– Om at kommunikere  med dine stammer i engagerende samtaler

Kapitel 8  ∙
🐤 Twitter
– Om at læse, følge, researche i strømmen og skrive tweets, der når dit mål
– Om at bruge hashtags, skrive lyrik og romaner på 140 enheder

Kapitel 9  ∙
🎥 YouTube
– Om at levere dit forfatterskab på video uden større anstrengelser
– Om at udnytte video til dit levende arkiv eller undervisningslokale

Kapitel 10  ∙
📱 Instagram
– Om at gribe dine bedte øjeblik og fortælle med billeder
– Om at udnytte din virksomhedsprofil, emojis, hashtags og humor

Kapitel 11  ∙
📌 Pinterest
– Om at samle dine ideer, inspiration, research og produktion i visuel form
– Om at bruge hele verdens opslagstavle til at styrke dit forfatterskab

Kapitel 12  ∙
🎤 Podcast
– Om at folde dine bøger ud i føljetonformatet til faste abonnenter
– Om at være i godt selskab med dig som vært

Kapitel 13 ∙
Tidsforbrug
– Om at prioritre din indsats og maksimere dit udbytte ud fra dine valg
– Om systematisering, nyttige redskaber, planlægning, årshjul og nemme fif

✒ Så er det din tur – plads til dine  noter  ∙
Du køber bogen her:
(PostNord er desværre ikke så hurtigt som tidligere, og du må uheldigvis leve med, at der kan gå op til 5 dage efter, at jeg har sendt den!)
Du kan også købe den i forbindelse med nogle af de kurser jeg holder, og hvor bogen indgår i prisen.




Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Skriv kommentar 27. november 2016 kl. 16:05

Forfattere gider ikke sidde foran computeren hele tiden

Skrevet af Abelone Glahn

H.C. Andersen ville have været en fremragende blogger

H.C. Andersen ville have været en fremragende blogger

Nej, jeg ved det godt – forfattere sidder i forvejen foran deres computer det meste af arbejdsdagen for at skrive. Og dem, der gør det i fritiden efter et andet arbejde, sidder også foran computeren meget længere, end de måske har lyst til.
Så hvorfor skulle man dog sidde der endnu længere, Abelone?? For at passe diverse profiler på sociale netværk ?! Du må have spist søm! Sådan noget som facebook, twitter og LinkedIn passer jo ikke sig selv – man skal være aktiv, og vupti er der gået to timer mere! NIX.

Jo, jeg kender det.
Kender det kun alt for godt og skal også disciplinere mig selv til ikke at hænge foran det elektroniske mødested hele tiden.
Men det er jo dét, det er – et elektronisk mødested, en elektronisk læsesal – et sted hvor man møder sine læsere, sine fans, sine kontakter. Og dermed også dét sted, hvor man med mindst mulig pekuniær udgift kan komme i forbindelse med dem, der vil købe bogen, man har skrevet.
Jeg har været der selv – ja, jeg er der også den dag i dag – i overvejelsen om tidsforbruget.
Men jeg har konstateret, at hvis jeg disciplinerer mig selv godt, kan jeg klare den digitale markedsføring på et overskueligt tidsniveau og få stor synlighed omkring mine bøger, og dermed sælge flere af dem.
Hvordan jeg gør?
Jeg skaber stammer, og jeg passer mine stammer.
Jeg skriver opdateringer, som skaber interesse, og laver ikke altid reklame reklame reklame, som folk brækker sig over til slut.
Jeg fortæller, hvordan andre gør, jeg lærer samtidig om andres tips – og jeg følger med på blogs – prøv bare lige at læse det forrige indlæg her på bloggen af Ulla-Lisa Thorden, hvor hun henviser til en artikel, der handler om, hvad forlæggeren ser på, når han skal vurdere et manus.
Jeg læste indlægget, og opdagede et endnu mere interessant indlæg, som der blev linket til – nemlig et indlæg om, fra en forfatter, der havde selvudgivet sine første to bøger og solgt 21.000 af den første.
hårdt arbejde, ja, men også stor indtjening.
Jeg tror, du kan lære det også.
Jeg har samlet mine gode tips og tricks i tre forskellige sommerkurser for forfatteren med mod på at bruge lidt tid på nettet, men helst ikke for meget.
1) All round forklaring på, hvordan du bruger de forskellige platforme og sætter det i system.
Fire timers gør-det-selv kursus, som kan inspirere dig til at vælge og fravælge. for du skal sikkert ikke på dem alle!
Tirsdag den 30. juni

2) Forfatteren som blogger – lær hvordan du skriver og driver en blog, som læserne kan følge, som giver indsigt i dit forfatterskab i din arbejdsproces, i hvad du har lyst at fortælle undervejs, og som skaber følgere, skaber den stamme, som jeg så tit taler om.
Tirsdag den 4. august

3) Fagbogsforfatteren og LinkedIn – perfekt kombination af nichepublikummet i businessverdnen og din fagbog. Din læserskare er måske på de social medier, men i arbejdstiden er de formentlig på LinkedIn, især hvis det er en nichebog, du har skrevet.
Jeg lærer dig hvordan du kan bruger LinkedIns forskellige muligheder som forfatter.
Tirsdag den 11. august

Og alt dette foregår her i sommeren 2015. For jeg tror, du har bedre tid dér. Og så blir du også rustet til at klare en kort og præcis arbejdsgang , når ferieperioden er overstået, og du skal passe dit arbejde OG dine sociale profiler inden for overskuelig tid.
Så hvad tøver du for – tiden er knap – brug den bedst hos mig 🙂

Skriv kommentar 22. juni 2015 kl. 16:20

Sommerskole: Forfatter Kom online!

Skrevet af Abelone Glahn

forfatteren skaber mersalg på nettet

Forfatteren kan skabe mersalg på nettet

Tirsdag den 30. juni: Forfatter online: Grundindføring i online markedsføring på sociale medier for forfattere, mikroforlag, skribenter, selvudgivere og dig, der er på vej med en bog. Et orienterende og inspirerende kursus, der kommer omkring LinkedIn, twitter, facebook og Instagram. For den tøvende, ikke-trænede.
Pris: 985.- kr inkl forplejning  Bestil plads

Selv om vi alle kun kan sidde med en bog ad gangen, er det socialt at læse: Overalt dukker læseklubber op, man deler erfaringer om bøger på nettet, boganmeldere, der skriver på nettet, har mange følgere, og de sociale medier er oplagte til at synliggøre et forfatterskab.

Men hvordan – uden at sidde foran computeren hele dagen lang?
Dette kursus gennemgår i grundtræk de mest anvendte platforme, som forfattere, oversættere og illustratorer kan bruge til at synliggøre deres bøger, forfatterskab og passion, og dermed også skabe grobund for bedre salg af bøgerne.

Kurset gennemgår LinkedIn, facebook, twitter, og Instagram med praktiske eksempler, fordele og ulemper.
Kurset giver et indblik i mulighederne og sætter den enkelte i stand til at vælge til og fra, for hvis man kaster sig over alle platformene på én gang, får man aldrig tid til at skrive sine bøger. Der er ikke tale om et teknisk kursus, men et kursus for dem, som overvejer at synliggøre sig på nettet, og som er i tvivl om, hvilke platforme, det kan betale sig at bruge for den enkelte.
Er man i gang allerede, kan man også lære fif om, hvordan de enkelte platforme kan udnyttes bedre.
Målgruppe: Kurset er på et grundlæggende niveau. Varighed 4 timer
Tilmeld dig her

Skriv kommentar 26. marts 2015 kl. 08:31

Sommerskole: Selvstændig bedre sent end aldrig – heldagskursus

Skrevet af Abelone Glahn

Tirsdag den 14. juli: Selvstændig – bedre sent end aldrig.
(heldagskursus 10.00– 16.00 inkl. forplejning, foregår på Falster)
50+ og nystartet
Dette kursus giver praktisk hjælp og inspiration til dig, der på en professionel måde ønsker at forberede springet til egen – foreløbig – lille virksomhed i en moden alder.

Den trykte bog “50+ og nystartet” indgår i kursusafgiften
Pris: 985.- inklusiv frokost, bog moms mm

Flere og flere modne voksne, der har været på arbejdsmarkedet et godt stykke tid, overvejer at tage springet fra lønmodtager til selvstændig af mange forskellige årsager.
De fleste af lyst, andre af nød. Fælles for dem er, at de har kortere tid at løbe på, før forretningen skal give overskud, og at de besidder en kernekompetence, der kan formes til et levebrød. Men hvordan?
Dette arrangement giver en praktisk hjælp til dig, der på en professionel måde ønsker at forberede springet til egen – foreløbig – lille virksomhed.
Hvad bør man overveje før start, hvordan kan man stille realistiske krav til selvledelse, hvilke faldgruber kan forventes i dagligdagen, hvordan prissætter jeg mig selv – og hvordan sælger jeg mig selv er nogle af de væsentligste spørgsmål, mange stiller sig før springet tages. Hvord50plus-og-nystartetan kan jeg håndtere markedsføring, netværk og økonomi, hvad med mit økonomiske sikkerhedsnet, og hvad hvis jeg bliver syg? Og ikke mindst, hvor længe kan man/vil man blive ved.
I løbet af denne eftermiddag/aften går vi forudsætningerne igennem på en meget praktisk måde, så du bliver i stand til at tage beslutningen på et mere kvalificeret grundlag og får stillet dig selv de vigtigste spørgsmål.
Undervisningen bliver en kombination mellem teori og praktisk øvelse med dig selv som udgangspunkt.

Oplægsholder er Abelone Glahn, der har drevet egen solovirksomhed siden 1999 og er forfatter til en lang række bøger rettet mod netop soloselvstændige, freelancere og mikrovirksomheder.

Tilmeld dig her:

Skriv kommentar 25. marts 2015 kl. 08:12

Sommerskole: Selvstændig og på LinkedIn med salg for øje

Skrevet af Abelone Glahn

LinkedIn-for-viderekommendeTirsdag den 28. juli 2015: Selvstændig på LinkedIn:
Styrk din soloforretning /freelanceforretning med LinkedIn
Find og fasthold dine kunder og styrk relationerne til dem gennem en aktiv tilstedeværelse på LinkedIn
Pris: 985.- inkl forplejning

Styrk din soloforretning /freelanceforretning med LinkedIn
Brugen af LinkedIn kan styrke din selvstændige forretning, skabe større synlighed hos de rigtige mennesker og øge dit salg – hvad enten du er freelancer eller driver din egen solovirksomhed.

Kurset er for den trænede bruger af LinkedIn, der vil lære, hvordan du bruger LinkedIn til promotion, til salg og til at styrke dine forretningskontakter. Vi gennemgår blandt andet:

Nyttige og nyere funktioner som Contacts, LinkedIn Pulse og blogging.
Virksomhedssidens muligheder – herunder også showcase pages.
Sammenkoblingen mellem LinkedIn og din virksomheds egen hjemmeside.

Derudover lærer du at:
-styrke synligheden af din profil og din virksomhed.
-systematisere dit netværk, så du spilder mindst tid og får maksimalt ud af det.
-anvende avancerede søgninger og bruge dem til salg.
-skrive de opdateringer, der virker til netop dit publikum.
-tilrettelægge en rutine, hvor du passer din aktivitet på et acceptabelt niveau.

Alle deltagere bliver screenet før deltagelse med henblik på at sikre et ensartet deltagerniveau.

Notabene: Dette er ikke et grundkursus i LinkedIn: Kurset henvender sig til selvstændige, der bruger LinkedIn ofte, eller hvis profil accepteres som “viderekommende” efter screening af underviseren.

Skriv kommentar 24. marts 2015 kl. 08:04

Sommerskole: Forfatter og blogger – sådan gør du forfatterskabet synligt

Skrevet af Abelone Glahn

H.C. Andersen ville have været en fremragende blogger

H.C. Andersen ville have været en fremragende blogger

Tirsdag den 4. august 2015: Forfatter og blogger:
Sådan bliver du en god Forfatterblogger, skaber en stamme af læsere, der følger dit forfatterskab og udnytter bloggen på andre platforme. ”Tribal marketing” for skriveglade.
Pris: 985.- inkl forplejning

Havde H. C. Andersen levet i dag, ville han have været en flittig rejseblogger og delt sine indtryk på en læseværdig blog. Gå i hans fodspor med 2015-skriveredskaber!
En forfatter, oversætter eller illustrator kan med fordel føre en logbog på nettet, en weblog/blog for derigennem at skabe en trofast læserskare, der får et særligt indblik i forfatterens tankegang, arbejdsform, inspiration, skrivefase og stemninger.
En blog kan desuden kommenteres, så forfatteren kan være i dialog med sine læsere.

Bloggen er ikke nødvendigvis den hastige, hurtigt formulerede korte besked, som vi kender fra andre sociale medier, men en mulighed for at afprøve tekster, få input fra læserne, og skabe en skare af følgere, der også er potentielle købere af bøgerne.
Forfattere bliver tillige tilbudt at blogge hos det forlag, de udkommer på, og også dette kan være en mulighed.

Men hvad skal man skrive, hvordan er tonen i en blog, hvad er mulighederne rent teknisk, hvad kan man bruge blogindlæggene til på andre sociale medier, og hvordan styrer man tidsforbruget, og hvad får man i det hele taget ud af anstrengelserne?

Hvordan indgår man i blogsfæren, hvem er de andre bloggere, hvordan finder jeg de andre? Og hvordan finder mine læsere min blog? Hvor kan jeg med fordel bruge den til øvrig markedsføring? Hvad er sammenspillet mellem min blog og mit øvrige virke som forfatter, og hvad er sammenspillet med bogbloggere, der anmelder bøger?

Og til slut: Hvordan laver jeg min blog om til en bog – kan det lade sig gøre, og hvor er der nogen, der har gjort det allerede?

På dette kursus gennemgår Abelone Glahn en række eksempler på blogs både her i Danmark og i udlandet og fortæller, hvad man kan få ud af at lægge et blogmodul på sin hjemmeside eller at lade bloggen være ens hjemmeside.

På kurset gennemgås nogle lettilgængelige muligheder for at lave en blog, og vi går i dybden med, hvad man kan skrive, hvordan man får spredt kendskabet til bloggens eksistens, og hvordan man bygger en stamme af følgere op omkring sin blog.

Kurset varer 4 timer med en undervisning, der foregår på storskærm, som alle følger med på.

Målgruppe: Forfattere eller forfattere in spe. Et vist kendskab til internettet forudsættes, men det er ikke et krav, at man skal have en blog på forhånd.

Skriv kommentar 23. marts 2015 kl. 10:03

Sommerskole: LinkedIn for akademikere og fagbogsforfattere

Skrevet af Abelone Glahn

Tirsdag den 11. august 2015: Akademiker og forfatter:
LinkedIn for fagbogsforfattereSkab synlighed om din niche som Fagbogsforfatter på LinkedIn
Pris 985.- kr inkl moms og forplejning
LinkedIn er en professionel businessplatform, hvor forfattere med en faglig niche kan gøre sig gældende over for det publikum, som dels skal læse de fagspecifikke bøger, dels bruge foredrag, undervisning eller konsulenthjælp af de pågældende specialister.

Men mange forfattere kender ikke de muligheder, som LinkedIn tilbyder i form af specialsider, blogmulighed, korte opdateringer, mulighed for at vise sine bøger, indgå i grupper, der beskæftiger sig med fagbogens emne, eller mulighederne for at skabe leads til læsere og kunder, der kan bruge bogen eller foredraget.

Kurset gennemgår de oplagte muligheder, som LinkedIn tilbyder netop fagbogsforfattere. Vi gennemgår, hvordan man kan sætte sin profil op, så den præsenterer bog og foredrag bedst med fx kapiteluddrag, video, forsider mv. Vi gennemgår, hvordan man sætter en specialside op for et forfatterskab, og hvordan man skriver korte opdateringer, der kan vække interesse og spredes gennem netværkets netværk. Vi gennemgår tillige, hvordan man kan publicere indhold i blogform, en ganske ny funktion, som LinkedIn har åbnet for, og hvordan man bruger grupper. Endelig gennemgås, hvordan man skaber leads, altså bruger søgefunktioner, som kan skabe kontakt til dem, der i sidste ende vil købe bog, foredrag eller konsulentbistand. Over 330 millioner er på LinkedIn, heraf 1,7 million i Danmark alene. En meget professionel måde at tilnærme sig sine læsere/kunder på.

Målgruppe: Fagbogsforfattere,  for eksempel akademikere, Forfatterforeningens F-gruppe og Journalistforbundets forfattere.
Forudsætning – at man har oprettet en profil på LinkedIn og har mindst 50 kontakter.

Der undervises IKKE på tablet udgaven af LinkedIn.
Der undervises kun i den gratis version.

Tilmeld dig her

Skriv kommentar 22. marts 2015 kl. 16:58

“Biblen” for selvstændige er nu også e-bog

Skrevet af Abelone Glahn

Frie AgenterKære Abelone Glahn!
Jeg er selv i opstartfasen som freelanceoversætter og finder i din bog “Frie Agenter” gode svar på alle de spørgsmål, som jeg føler, jeg hidtil har brændt inde med, fordi svarene er svære at finde andre steder eller kun kan findes efter et besværligt gravearbejde. Jeg har læst og læst de sidste par nætter, men er ikke helt færdig med bogen endnu. Jeg synes blot, at jeg allerede nu vil sige dig 1000 tak for en superbog, der netop omhandler det specifikke område, hvor jeg har valgt at arbejde af lyst, men alligevel har følt mig som Palle-alene-i-verden.

Sådan skrev en læser til mig, kort efter at bogen “Frie agenter – sådan arbejder du med eller som freelancer” udkom i 2003. Allerede to år efter måtte jeg udvide bogen og skrive mere til, så der kom en 2. opdateret og udvidet udgave.

Nu kommer den udvidede udgave som e-bog.
Bogen beskriver, hvad det kræver at begynde og i længden overleve som fri agent.

Et omfattende afsnit tager i gør det selv-form fat fra en ende og fortæller om personligt entrepreneurship, om prissætning og markedsføring af den frie agent og om dagligdagen uden sikkerhedsnet. Et særligt afsnit beskriver forudsætningen for at lykkes som fri agent, nemlig evnen til at netværke, og et andet større afsnit ser på kravene til ledere, der skal håndtere de frie agenter i en virksomhed.

Til slut fortæller tolv frie agenter meget åbent om sejre og nederlag som fri agent. De følges op to år efter, så man kan læse, hvad der egentlig er sket med deress virksomhed.

Skriv kommentar 29. oktober 2014 kl. 10:41

Brug sommerferien 2014 til at skaffe flere kunder!

Skrevet af Abelone Glahn

Få værktøjet i ordenSå er der åbent for tilmeldingerne til Sommerskolen 2014, hvor jeg hjælpe selvstændige med at få flere kunder og større synlighed.

Jeg kører tre efterspurgte kurser i LinkedIn:
1. Et grundkursus til dig, der gerne vil bruge platformen endnu mere end det visitkort, du engang for længe siden udfyldte.

2. Et eksklusivt og dybdegående kursus til den selvstændige med egen virksomhed, som allerede kender LinkedIn, og som vil bruge LinkedIn som salgsredskab, til at skabe leads og til at målrette sin indsats på. Der bliver ikke lukket så mange ind på holdet, så vi har tid til den enkelte deltager.

3. Og til slut et kursus i at være leder for grupper på LinkedIn – mange bliver kastet ud i at skulle passe en gruppe, unde at have fået en god forklaring på, hvordan man holder liv i den, får folk til at bidrage og holder en vis kadence i antallet af indlæg. her får du masser af tips og tricks til at drive en aktiv gruppe.

LinkedIn grundkursus
Torsdag den 31. juli 2014

Sådan skaffer du kunder i sommerferien!
Eksklusivt kursus  for selvstændige og freelancere, der vil sælge mere ved hjælp af LinkedIn.
Torsdag den 7. august 2014  Begrænset antal pladser!

Workshop for tovholdere og moderatorer på LinkedIn grupper
Torsdag den 14. august 2014    Begrænset antal pladser!

Tidligere kursister får rabat

Skriv kommentar 10. april 2014 kl. 07:45

Salgskursus for den salgssky selvstændige: Tirsdag den 21. januar kl 13-17

Skrevet af Abelone Glahn

en freelancer er ikke dyr - en freelancer er værdifuld!Tirsdag den 21. januar kl  13-17

Salgskursus for den salgssky selvstændige:

Mange selvstændige har svært ved at prissætte sig selv og at forhandle prisen: Endnu flere har svært ved salgsopringninger og ved at sælge sig selv i mødet med andre.
Dette efterspurgte kursus gennemgår, hvordan du overvinder disse barrierer og får anskueliggjort for dine kunder, hvordan din ydelse gør nytte og dermed er værdifuld og naturligvis skal betales godt.
Du lærer at se på salg som en sport, og ikke som et spørgsmål om du personligt bliver afvist eller ej.
Du lærer også, hvordan du kan få en årsindkomst ud af en opgave, om mersalg og om markedsundersøgelser.
http://billetto.dk/salgskursus

Skriv kommentar 18. januar 2014 kl. 11:19

Ældre indlæg

Bøger til selvstændige: