Dit virtuelle håndtryk

Ny bog til forfattere, der vil sælge flere bøger

Skrevet af Abelone Glahn

Bogen blev udgivet på Bogforum og en hel del af newPubs medlemmer nævnes som eksempler i den.

Bogen blev udgivet på Bogforum og en hel del af newPubs medlemmer nævnes som eksempler i den.

Faste læsere af denne blog  vil vide, at jeg gennem tiden har skrevet en hel del om det at udgive bøger. Ikke kun at skrive og udgive dem, men om at synliggøre forfatterskabet og de bøger, du har produceret.
Det har for kort tid siden ført til, at jeg selv har skrevet bogen “Forfatterens guide til sociale medier – en praktisk hjælp til forfattere og andre skribenter”, fordi jeg oplever, at forfattere er gode til at skrive bøger, men mindre gode til at sælge dem.

Og fordi det at kunne sælge sine egne bøger er blevet et must for forfattere – uanset om de er tilknyttet forlag eller arbejder på egen hånd.

Så derfor: Giv dig selv denne bog i gave – og se at få gjort noget ved en professionel og lukrativ tilstedeværelse på de sociale medier, uden at du behøver at være på computeren for at passe dine profiler hele tiden.

Bogen finder du her:
Og her er indholdsfortegnelsen:

Kapitel 1  ∙
Derfor skal du på nettet
– Om de øgede krav til dit digitale netværk
– Om mulighederne for at pakke din bog i forskellige digitale formater

Kapitel  2  ∙
📚 Skab din trofaste stamme
– Om at bygge tillid og troværdighed op over længere tid
– Om at finde og pleje dine loyale stammer af læsere og følgere

Kapitel 3  ∙
Begynd i god tid
– Om at tage ejerskab tidligt over din ide, domæne og titel.
– Om at udnytte forspringet, længe før din bog er skrevet færdig

Kapitel 4  ∙
💰Crowdfunding
– Om at gøre læserne til en del af noget større sammen med dig
– Om praktiske forberedelser, der hjælper dig med at lykkes

Kapitel 5  ∙
Blogs
– Om at bruge din blog som udgangspunkt for markedsføringen
– Om gode vaner, eminente blogindlæg og forholdet til bogbloggere

Kapitel 6  ∙
LinkedIn
– Om strategisk brug af din personlige profil
– Om firmaside, statusopdateringer og spredning af dine blogindlæg

Kapitel 7  ∙
👁Facebook
– Om dit afgørende valg mellem profil eller side
– Om at kommunikere  med dine stammer i engagerende samtaler

Kapitel 8  ∙
🐤 Twitter
– Om at læse, følge, researche i strømmen og skrive tweets, der når dit mål
– Om at bruge hashtags, skrive lyrik og romaner på 140 enheder

Kapitel 9  ∙
🎥 YouTube
– Om at levere dit forfatterskab på video uden større anstrengelser
– Om at udnytte video til dit levende arkiv eller undervisningslokale

Kapitel 10  ∙
📱 Instagram
– Om at gribe dine bedte øjeblik og fortælle med billeder
– Om at udnytte din virksomhedsprofil, emojis, hashtags og humor

Kapitel 11  ∙
📌 Pinterest
– Om at samle dine ideer, inspiration, research og produktion i visuel form
– Om at bruge hele verdens opslagstavle til at styrke dit forfatterskab

Kapitel 12  ∙
🎤 Podcast
– Om at folde dine bøger ud i føljetonformatet til faste abonnenter
– Om at være i godt selskab med dig som vært

Kapitel 13 ∙
Tidsforbrug
– Om at prioritre din indsats og maksimere dit udbytte ud fra dine valg
– Om systematisering, nyttige redskaber, planlægning, årshjul og nemme fif

✒ Så er det din tur – plads til dine  noter  ∙
Du køber bogen her:
(PostNord er desværre ikke så hurtigt som tidligere, og du må uheldigvis leve med, at der kan gå op til 5 dage efter, at jeg har sendt den!)
Du kan også købe den i forbindelse med nogle af de kurser jeg holder, og hvor bogen indgår i prisen.




Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Gem

Skriv kommentar 27. november 2016 kl. 16:05

Forlagskursus: Brug Twitter og LinkedIn til at komme ud med (fag)bogen

Skrevet af Abelone Glahn

Kursus for forlagsmedarbejdere og forlæggere:
Sådan bruger forlaget – og dets forfattere – LinkedIn og Twitter

Forlagskursus 25.august - Brug LinkedIn og Twitter, når (fag)bogen skal udTribal Marketing for bogbranchen!

Tid og Sted:
Torsdag den 25. august  Klokken 13.00 -17.00
La Oficina,  Suomisvej 4 1927 Frederiksberg
Pris: 795.- plus moms , Prisen er inklusiv forplejning

LinkedIn er businessplatformen, hvor også den danske (fagbogs)læser går efter troværdig og professionel indsigt gennem netværket.  Twitters kilde springer konstant med nyheder og nicheviden og er samtidig vandingshullet, hvor medie- og kommunikationsfolk mødes og deler nyt.

Disse to sociale medier er uomgængelige, hvis du vil synliggøre bøger over for et kræsent publikum og sørge for, at kendskabet spredes maksimalt.

Hvem kan deltage:

Halvdagskurset er målrettet forlagsmedarbejderen, der ønsker at forbedre forlagets tilstedeværelse på de sociale medier, og som skal hjælpe forlagets forfattere med at tage deres egne profiler i brug.
Kurset går i detaljer med mange af de – ofte oversete – funktioner, der kan åbne for succesfuld markedsføring uden investering i andet end tid og kreativitet.

Tribal marketing:

Du lærer først og fremmest grundforudsætningerne for en vellykket Tribal Marketing, markedsføring på sociale medier for et nichepublikum. Dernæst går vi i detaljer med de to platforme.
På LinkedIn lærer du blandt andet om eksponering af bøger og forfatterskaber på personlige profiler og på virksomhedssider, om tilpasning og brug af virksomhedssider og showcasesider og om brugen af Long Posts (blogs) og LinkedIn Pulse.

På Twitter lærer du bl.a. at følge og at skabe stammer omkring en bog/bogserie/forfatterskab,  at bruge tagging på den mest hensigtsmæssige måde, samt at skabe followers.

For begge platformes vedkommende bruger vi tid på at gennemgå forskellige typer af de vigtige statusopdateringer, som gerne skal deles af rigtig mange. Vi taler også motivation og  årsplanlægning.

Deltagerantal:
For at maksimere udbyttet af kurset er deltagerantallet begrænset til 12.

Du skal ikke være en haj for at deltage:
Målgruppen er forlagsmedarbejdere, der er på de sociale medier, men ikke betragter sig selv som hajer til det – endnu.
For at få det optimale ud af kurset vil det være en absolut fordel, at forlaget på forhånd har oprettet en LinkedIn side hhv en Twitterprofil, da kurset IKKE gennemgår, hvordan sådanne oprettes fra bunden.
Hvis man ikke har, må man blot følge med, så godt man kan.

Underviser:
Kursusleder er Abelone Glahn, forfatter, forlagsejer og journalist med speciale i sociale medier og synlighed.

Altså: Tid og Sted:
Torsdag den 25. august
Klokken 13.00 -17.00
La Oficina
Suomisvej 4
1927 Frederiksberg

Kom gerne i god tid, hvis du vil sætte en computer til.

Pris:
795.- plus moms
Prisen er inklusiv forplejning (kaffe, the, vand samt lækker eftermiddagskage)

Klik her for at betale kursusgebyret nu og sikre dig en af de eftertragtede pladser på forlagskurset  med det samme.

 

Gem

Skriv kommentar 19. juli 2016 kl. 09:58

Vil du blogge på LinkedIn? Kom og lær hvordan!

Skrevet af Abelone Glahn

Skab synlighed om din niche som (fagbogs)forfatter på LinkedIn
LinkedIn-BoegerTorsdag den 18. august 2016 kl 13.00-17.00
La Oficina, Sumoisvej 4, Frederiksberg.
Pris 685.- kr inkl moms og forplejning

LinkedIn er en professionel businessplatform, hvor forfattere med en faglig niche kan gøre sig gældende over for det publikum, som dels skal læse de fagspecifikke bøger, dels bruge foredrag, undervisning eller konsulenthjælp af de pågældende specialister.

Men mange forfattere kender ikke de muligheder, som LinkedIn tilbyder i form af specialsider, blogmulighed, korte opdateringer, mulighed for at vise sine bøger, indgå i grupper, der beskæftiger sig med fagbogens emne, eller mulighederne for at skabe leads til læsere og kunder, der kan bruge bogen eller foredraget.

Kurset gennemgår de oplagte muligheder, som LinkedIn tilbyder netop fagbogsforfattere,:
– Sådan sætter du din profil op, så den præsenterer bog og foredrag bedst med fx kapiteluddrag, video, forsider mv. V
– Sådan sætter du en showcaseside/en specialside op for et forfatterskab,
– Sådan skriver du korte opdateringer, der kan vække interesse og spredes gennem netværkets netværk. V
– Sådan bruger du blogfunktionen og publicerer indhold
– Sådan skaber du  leads, altså bruger søgefunktioner, som kan skabe kontakt til dem, der i sidste ende vil købe bog, foredrag eller konsulentbistand.

Over 433 millioner er på LinkedIn, heraf 2 millioner i Danmark alene. En meget professionel måde at tilnærme sig sine læsere/kunder på.

Målgruppe: (Fagbogs)forfattere, der vil sælge flere bøger og have flere foredrag.
Forudsætning – at man har oprettet en profil på LinkedIn og har mindst 50 kontakter.
NB: Hvis du ikke er forfatter, men vil lære, hvordan bloggen på LinkedIn fungerer, er dette kursus også relevant for dig!

Der undervises IKKE på tablet udgaven af LinkedIn.
Der undervises kun i den gratis version.

Underviser: Abelone Glahn

Tid og Sted:
Torsdag den 18. august klokken 13.00-17.00
La Oficina, Suomisvej 4, 1927 Frederiksberg

Pris: 685,- inklusiv forplejning – klik her og køb plads

Kom i god tid, hvis du vil sætte din computer op.

 

Skriv kommentar 16. juli 2016 kl. 09:56

Forfatter – brug de sociale medier og sælg flere bøger

Skrevet af Abelone Glahn

4 timers grundkursus for forfattere og forfatterspirer, der gerne vil synliggøre bøger og forfatterskab på sociale medier, men som ikke helt er bekendt med mulighederne og de lavthængende frugter.

Forfatterguide til sociale medier

Klik på billedet for at komme til bestilling af forfatterkurset

Torsdag den 11. august 13.00-17.00, La Oficina, Frederiksberg, Pris 685.-kr

Selv om vi alle kun kan sidde med en bog ad gangen, er det socialt at læse: Overalt dukker læseklubber op, man deler erfaringer om bøger på nettet, boganmeldere, der skriver på nettet, har mange følgere, og de sociale medier er oplagte til at synliggøre et forfatterskab.

Men hvordan – uden at sidde foran computeren hele dagen lang?
Dette kursus gennemgår i grundtræk de mest anvendte platforme, som forfattere, oversættere og illustratorer kan bruge til at synliggøre deres bøger, forfatterskab og passion, og dermed også skabe grobund for bedre salg af bøgerne.
Kurset gennemgår LinkedIn, facebook, twitter, og Instagram med praktiske eksempler, fordele og ulemper.
Kurset giver et indblik i mulighederne og sætter den enkelte i stand til at vælge til og fra, for hvis man kaster sig over alle platformene på én gang, får man aldrig tid til at skrive sine bøger.

Der er ikke tale om et teknisk kursus, men et kursus for dem, som overvejer at synliggøre sig på nettet, og som er i tvivl om, hvilke platforme, det kan betale sig at bruge for den enkelte.
Er man i gang allerede, kan man også lære fif om, hvordan de enkelte platforme kan udnyttes bedre.

Målgruppe: Alle forfattere og forfatterspirer. Kurset er på et grundlæggende niveau. Varighed 4 timer
Det er ikke nødvendigt at tage computer med, men det kan være nyttigt.

Underviser: Abelone Glahn

Pris: 685.- kroner inklusiv forplejning
Tid og sted:
Torsdag den 11. august 2016
La Oficina, Suomisvej 4, 1927 Frederiksberg C
Klokken 13-17 –  kom gerne i god tid.

 

Gem

Skriv kommentar 15. juli 2016 kl. 10:52

Åben LinkedIn skrivestue den 4. august 2016 i København

Skrevet af Abelone Glahn

Få nu endelig gjort noget ved det sidste, du mangler på din LinkedIn profil!

LinkedIn skrivestue

Der var fuld gang i den, da vi sidst holdt
en lille eksklusiv skrivestue i januar.
Klik på billedet og bestil plads.

Jeg samler alle ”håndholdte” kursister og andre, der har lyst til at arbejde med deres LinkedIn profil sammen med andre i en fire timers Åben Skrivestue på La Oficina på Frederiksberg,
Torsdag den 4. august fra 13.00-17.00.
Pris 400 kroner inkl forplejning

Du kan komme noget af tiden, du kan komme alle fire timer, det bestemmer du selv.

Lokalet er åbent, og du kan sidde og arbejde med din profil, spørge mig eller måske få et tip fra din sidemand.

Det koster 400 kroner at deltage. Der står kaffe og the på kanderne.

Er der undervisning?
Njarhnejo – såfremt der er flere, der kæmper med den samme udfordring, kan jeg evt på storskærm gennemgå løsninger.
Derfor vil det være en stor fordel at få nogle af jeres spørgsmål på forhånd, så jeg kan se, om der er flere, der kæmper med det samme.
Jeg vil ikke love, at der er fælles gennemgang af alle problemstillinger.
Skriv til ag@amedia.dk, når du har tilmeldt dig.

Hvem kommer?
LinkedIn skrivestueJa sidst, jeg holdt skrivestue, kom der en stærkt spørgende og aktiv gruppe, der fortsatte en times tid, efter at sessionen faktisk var slut!
De lærte meget af hinanden og af mig. De havde medbragt tekster, som andre hjalp med at formulere bedre. De havde udfordringer med enkeltelementer, som vi gennemgik på fælles tavle, og der var tid til, at den enkelte arbejdede individuelt.

Kom bare – vi kender alle sammen det, at vi får en masse at vide på et kursus, men vi får ikke altid fulgt op umiddelbart efter.
Det er meget nemmere, når der sidder nogen ved siden af og viser, hvordan det kan gøres.

Behøver man at være tidligere kursist?
Nej. Skrivestuen er også åben for andre, men husk, det er en skrivestue – der er ikke en grundundervisning i LinkedIn.

Hvem underviser?
Det gør jeg selvfølgelig…
Vi ses !

Skriv kommentar 14. juli 2016 kl. 10:52

Sommerskole: Selvstændig og på LinkedIn med salg for øje

Skrevet af Abelone Glahn

LinkedIn-for-viderekommendeTirsdag den 28. juli 2015: Selvstændig på LinkedIn:
Styrk din soloforretning /freelanceforretning med LinkedIn
Find og fasthold dine kunder og styrk relationerne til dem gennem en aktiv tilstedeværelse på LinkedIn
Pris: 985.- inkl forplejning

Styrk din soloforretning /freelanceforretning med LinkedIn
Brugen af LinkedIn kan styrke din selvstændige forretning, skabe større synlighed hos de rigtige mennesker og øge dit salg – hvad enten du er freelancer eller driver din egen solovirksomhed.

Kurset er for den trænede bruger af LinkedIn, der vil lære, hvordan du bruger LinkedIn til promotion, til salg og til at styrke dine forretningskontakter. Vi gennemgår blandt andet:

Nyttige og nyere funktioner som Contacts, LinkedIn Pulse og blogging.
Virksomhedssidens muligheder – herunder også showcase pages.
Sammenkoblingen mellem LinkedIn og din virksomheds egen hjemmeside.

Derudover lærer du at:
-styrke synligheden af din profil og din virksomhed.
-systematisere dit netværk, så du spilder mindst tid og får maksimalt ud af det.
-anvende avancerede søgninger og bruge dem til salg.
-skrive de opdateringer, der virker til netop dit publikum.
-tilrettelægge en rutine, hvor du passer din aktivitet på et acceptabelt niveau.

Alle deltagere bliver screenet før deltagelse med henblik på at sikre et ensartet deltagerniveau.

Notabene: Dette er ikke et grundkursus i LinkedIn: Kurset henvender sig til selvstændige, der bruger LinkedIn ofte, eller hvis profil accepteres som “viderekommende” efter screening af underviseren.

Skriv kommentar 24. marts 2015 kl. 08:04

Kom videre med LinkedIn Tirsdag den 4. februar kl 13-17

Skrevet af Abelone Glahn

Tirsdag den 4. februar kl 13-17
Kom videre med LinkedIn
OK, du kom på LinkedIn, og du bruger platformen jævnligt. Men hvordan kan du udnytte tiden endnu bedre, få større synlighed, ramme de rigtige mennesker og få det øgede salg eller adgang til bedre viden, som du har brug for?
Dette kursus er for dem med egen freelance/virksomhed og hjælper dig med at styrke synligheden af din profil og din eventuelle virksomhedsside, tilrettelægge en rutine, hvor du passer din profil, skrive de opdateringer, der virker til netop dit publikum, systematisere dit netværk, så du spilder mindst tid og får maksimalt ud af tiden på platformen.
http://billetto.dk/effektivlinkedin

 

NB Kurset finder std på Falster i Den Gamle Skole og ledes af Abelone Glahn

Skriv kommentar 18. januar 2014 kl. 11:21

Sommerskole 2013: Onlinemarkedsføring og masser af LinkedIn

Skrevet af Abelone Glahn

Så åbner jeg igen for sommerskoler for selvstændige og andre interesserede.
Det er syvende år i træk, jeg kører disse sommerskoler.

Denne gang foregår det i La Oficina på Frederiksberg.
Spred gerne videre til dit netværk.

Tirsdag den 2. juli 13-17 (4 timer) Pris 685.-
Sommerskole 1: Sådan markedsfører du din bog og dit forfatterskab på de sociale medier
Målgruppe: For forfattere og forfattere in spe, samt forlagsfolk
Denne workshop tager dig gennem forskellige onlineplatforme og giver dig en ide om, hvordan du kan udnytte blogs, Twitter, YouTube, Facebook og LinkedIn til at synliggøre din bog, og hvordan kan du bruge onlinegrupper og debatfora til at styrke opmærksomheden om indholdet, længe inden og længe efter, at den er udkommet.
Tilmelding her:

Tirsdag den 30. juli 13-17 (4 timer) Pris 685.-  (rabat hvis du tager opfølgningskurset med)
Sommerskole 2: Grundkursus i LinkedIn
Målgruppe: Dig, der indtil nu ikke har brugt LinkedIn særlig aktivt, men vil ændre på dette.
Kurset gennemgår, hvordan du sætter din profil op, så den bliver mere findbar, tilpasning af header, hvordan du inviterer korrekt og udvider netværket, hvordan du endorser/fjerner endorsements, og hvordan du bruger grupper og følger firmaer. et godt grundkursus som gør dig i stand til at bruge netværket aktivt og trække mest muligt ud af det uden at sidde foran computeren hele tiden.
Tilmelding her

Tirsdag den 6. august 13-17 (16-17 er tid til individuel opdatering under vejledning af Abelone) Pris 685.-
Sommerskole 3: LinkedIn  for viderekomne
Målgruppe: Kursister, der har deltaget i et af Abelone Glahns sommerkurser om LinkedIn tidligere, eller hvis profil accepteres som ”viderekommende” efter screening af kursusleder. Undervisningen i LinkedIn gennemgår først de nye og væsentligste ændringer i det nye design. Herefter følger introduktion til LinkedInToday og Influencers, søgning i updates, oplægning af visuelle elementer, samt annoncering. Vi har et kort brush up på nogle af de funktioner, man ikke lige fik opdateret , og går mere i detaljen ud fra kursisternes ønsker. I den sidste time af kurset tager du din egen computer frem og laver ændringerne på stedet.
Tilmelding her

Tirsdag den 13. august 13-17 (4 timer) Pris 885,-
Sommerskole 4: Workshop for moderatorer og tovholdere:
Sådan driver du en gruppe på LinkedIn
NB: Kun plads til 12 deltagere!!
Målgruppe: Moderatorer, tovholdere, netværksansvarlige for en eller flere grupper på LinkedIn.
Workshoppen gennemgår forudsætningerne for at blive god til at skabe og vedligeholde relationer i LinkedIn grupper. Oplægget gennemgår, hvad et community på nettet kan være bygget op af i LinkedIns regi, hvilken netetikette, der fremmer en konstruktiv dialog, og hvordan man som moderator arbejder med en onlinegruppe, uden at vedligeholdelsen sluger al ens tid. Undervisningen i LinkedIn grupper gennemgår det typiske liv i en LinkedIn gruppe, giver tips og tricks til en jævn vedligeholdelse af netværket og nyttige daglige rutiner, årshjul, planlægning af aktiviteter, ambassadører mv, samt fordeling af ansvar og opgaver. Forudsætningen for et stort udbytte af dagen er, at deltagerne respekterer tavshed om, hvad der foregår i de grupper, som deltagerne kommer med eksempler fra.
Tilmelding her

Gratis prøvedag: Dette arrangement inkluderer, at du kan få en gratis prøvedag på La Oficina. Du aftaler selv dagen med Lars Billeschou på lb@laoficina.dk  telefon: 70 27 33 32

Arrangør er: La Oficina www.laoficina.dk i samarbejde med Abelone Glahn www.abeloneglahn.dk
Yderligere spørgsmål: Abelone   Glahn 24 25 48 52  info@abeloneglahn.dk

Vil du være case? Har du lyst at få dine egne udfordringer gennemgået kort som case på kurset, tager jeg gerne 1-2 cases op. Send en beskrivelse af, hvad du gerne vil have min personlige feedback på. Jeg  vælger blandt de indsendte og tager kort et par konkrete problemstillinger op, som kan være relevante for de andre også at lære af. Send til info@abeloneglahn.dk

Skriv kommentar 9. juni 2013 kl. 17:14

Sommerskole 2012 begynder med Dit virtuelle håndtryk – nu for alle!

Skrevet af Abelone Glahn

Det er 6. år i træk, jeg åbner for disse populære sommerskoler, som over en række tirsdage i København gør den enkelte bedre i stand til professionelt at møde udfordringerne, især online.
I år har jeg udvidet, så jeg i det første og det sidste kursus ( “Dit virtuelle håndtryk”, og “LinkedIn for viderekommende”) inviterer alle med – altså ikke kun selvstændige.

Her er en omtale af det første kursus, der finder sted tirsdag den 26. juni. i København:

Er du ikke synlig på nettet, findes du ikkeDit virtuelle håndtryk
Findes du ikke på internettet, eksisterer du ikke! Allround praktisk kursus for alle der vil styrke den personlige profil på nettet, som fastansat, freelancer eller selvstændig. Kurset gennemgår de mest effektive redskaber til at skabe et professionelt håndtryk med små midler gennem brug af blogs, businessnetværk og sociale medier. Gode råd og praktiske anvisninger på de mest nyttige redskaber.
Kurset inkluderer bogen “Dit virtuelle håndtryk” af Abelone Glahn Tilmelding klik her.

Gratis prøvedag: Dette arrangement inkluderer, at du kan få en gratis prøvedag på kontorcafeen/klubben La Oficina.
Du aftaler selv dagen med Lars Billeschou på lb@laoficina.dk  telefon: 70 27 33 32

Arrangør er: La Oficina www.laoficina.dk i samarbejde med mig.

Vil du være case?

Har du lyst at få dine egne udfordringer gennemgået kort som case på kurset, kan du sende en beskrivelse af, hvad du gerne vil have kursuslederens personlige feedback på. Kursuslederen vælger selv blandt de indsendte og tager kort et par konkrete problemstillinger op, som kan være relevante at lære af. send til info@abeloneglahn.dk

Skriv kommentar 3. juni 2012 kl. 13:51

Sådan sletter du din “history” på google og YouTube

Skrevet af Abelone Glahn

Ved midnat ændrer google sin privalivspolitik. Hvis du inden da vil slette din “history” på google og på YouTube, har jeg her skrevet en vejledning til, hvordan du gør det. Ved at slette history’en forhindrer du google i at bruge dine hidtidige søgninger til at tilpasse de fremtidige med, herunder hvilke søgeresultater , du præsenteres for, og hvilke reklamer, der bliver vist, når du besøger Google og YouTube http://www.abeloneglahn.dk/sidste-ojebliks-instruks-slet-history-inden-google-registerer-dem-for-good-2116/

Skriv kommentar 29. februar 2012 kl. 19:41

Ældre indlæg

Bøger til selvstændige: