Bøger

Nu som e-bog: “Dit professionelle netværk” – en grundbog i at netværke

Skrevet af Abelone Glahn

Dit professionelle netværkSå kom en af mine første bøger endelig ind i den nye tidsalder og er blevet til en e-bog.
“Dit professionelle netværk – sådan tænder du kontakterne” er en eviggyldig bog om at opbygge et stærkt netværk, om netikette, om at skabe og vedligeholde et net af relationer, som kan hjælpe dig undervejs, og som du gerne vil hjælpe.

Bogen er illustreret af Maria Minard og har fået utrolig mange gode ord med på vejen.

Bogen gennemgår, hvad netværk er, hvorfor man skal netværke, og hvordan man gør det i praksis. Den viser, hvordan man kortlægger sit netværk, og hvordan man opbygger et nyt netværk og vedligeholder det optimalt.

Bogens anden del fortæller indgående om, hvordan man i onlinefællesskaber netværker på nettet, om god netetikette, om forskellige grundlæggende netværkstyper og gode netværksegenskaber.
God vejledning til dig, der skal drive onlinefællesskaber.

 

Lektørudtalelsen skriver bl.a.:
“[…]Det er en udmærket introduktion til emnet Glahn giver os. Vi får både at vide, hvorfor det er vigtigt at netværke, hvad man kan få ud af det, og hvordan man opbygger og vedligeholder netværk. Ikke mindst fortæller hun dog om de muligheder internettet giver for at arbejde med netværk. En afsluttende litteraturliste og oversigt over relevante netsteder giver gode muligheder for at forfølge emnet. Glahn skriver frisk og ligefremt, og har også i redigeringen taget særligt hensyn til forståeligheden.[…]”

 

Skriv kommentar 27. oktober 2014 kl. 20:40

Har du brug for en personlig konsultation om din bog?

Skrevet af Abelone Glahn

Forfatter i Aarhus og/eller i København? Sælger du ikke nok af din udmærkede bog?
Fortvivl ikke!
Der er hjælp at hente, hvis du selv vil gøre en indsats.
Jeg hjælper dig gerne – det sker dels på åbne kurser, hvor det næste foregår i København den 5. marts, og det sker ved personlig konsultation.
den personlige konsultation kan jeg gennemføre hjemme hos dig., men du kan også bestille tid, hvis du tilfældigvis er i nærheden af Aarhus den 24. februar – her har jeg endnu nogle tider ledige om eftermiddagen til personlig konsultation.
Læs mere om tilbudet her.
Bestil tid ved at skrive til info@amedia.dk eller ringe til mig på 2425 4852

 

Skriv kommentar 11. februar 2014 kl. 08:33

Har du skrevet en bog – vil du også sælge den bedre?

Skrevet af Abelone Glahn

Mange forfattere tror, at i samme øjeblik som en bog er udkommet, så vælter det  ind med bestillinger.

Forfatteren skaber mersalg på nettet - copyright Ib Kjeldsmark

Forfatteren kan skabe mersalg på nettet. Illustration Ib Kjeldsmark

Men nej, surt show.
Man skal gøre rigtig meget markedsføringsarbejde selv. Bøger sælgert jældent sig selv sådan som Yahya Hassans nu 42.000 digtsamlinger, der spredes som en steppebrand med uhyre få annoncer mv. , men med supermegen omtale på sociale medier, i aviser, og mellem folk.

Og det er netop dét, der giver mest pote – omtalen som andre giver, word of mouth, fortællingen om, at HER ER EN BOG, DU IKKE KAN UNDVÆRE!

Sådan en bog har DU naturligvis skrevet.

Men dit forlag – herunder måske også dig selv, hvis du er mikroforlag/seldudgiver – har ikke nødvendigvis ekspertisen til at sætte lavinen i gang.

Du skal selv gøre det. Men HVORDAN?!

Jeg holder nu-  for jeg ved snart ikke hvilken gang – mit meget efterspurgte kursus i at markedsøre bøger online via de sociale medier.

Fire timers intens undervisning med skarpe tricks og nemme tips til at gøre det selv uden at sidde foran computeren døgnet rundt.

Kom med, dennegang er det torsdag den 9. januar 2014 på La Oficina i København.
Pris 685.- kroner inklusiv moms og forplejning.

Mød andre forfattere – lær af hinanden og blive bedre til at skabe mersalg.
Tilmelding her.

 

 

Skriv kommentar 17. november 2013 kl. 16:45

“Fra biks til business” kommer nu som ebog

Skrevet af Abelone Glahn

Fra Biks til business - nu som ebog

Fra Biks til business – nu som ebog

Så kom den første af bøgerne fra Mikrobusinessserien som e-bog.
Det er den efterspurgte bog Fra Biks til Business, som Karen Lumholt har skrevet.Hun har udgivet den selv nu som e-bog, og her på mikrobusiness.dk kan I stadig læse om de gode værktøjer, der følger med.

Læs et uddrag af bogen ganske gratis – ved at klikke på billedet kommer du til Riidr.dk som har lagt et afsnit ud. god fornøjelse. Værktøj til Karens bog ligger som sagt stadig her:

Skriv kommentar 23. august 2013 kl. 11:05

Sommerskole 2013: Onlinemarkedsføring og masser af LinkedIn

Skrevet af Abelone Glahn

Så åbner jeg igen for sommerskoler for selvstændige og andre interesserede.
Det er syvende år i træk, jeg kører disse sommerskoler.

Denne gang foregår det i La Oficina på Frederiksberg.
Spred gerne videre til dit netværk.

Tirsdag den 2. juli 13-17 (4 timer) Pris 685.-
Sommerskole 1: Sådan markedsfører du din bog og dit forfatterskab på de sociale medier
Målgruppe: For forfattere og forfattere in spe, samt forlagsfolk
Denne workshop tager dig gennem forskellige onlineplatforme og giver dig en ide om, hvordan du kan udnytte blogs, Twitter, YouTube, Facebook og LinkedIn til at synliggøre din bog, og hvordan kan du bruge onlinegrupper og debatfora til at styrke opmærksomheden om indholdet, længe inden og længe efter, at den er udkommet.
Tilmelding her:

Tirsdag den 30. juli 13-17 (4 timer) Pris 685.-  (rabat hvis du tager opfølgningskurset med)
Sommerskole 2: Grundkursus i LinkedIn
Målgruppe: Dig, der indtil nu ikke har brugt LinkedIn særlig aktivt, men vil ændre på dette.
Kurset gennemgår, hvordan du sætter din profil op, så den bliver mere findbar, tilpasning af header, hvordan du inviterer korrekt og udvider netværket, hvordan du endorser/fjerner endorsements, og hvordan du bruger grupper og følger firmaer. et godt grundkursus som gør dig i stand til at bruge netværket aktivt og trække mest muligt ud af det uden at sidde foran computeren hele tiden.
Tilmelding her

Tirsdag den 6. august 13-17 (16-17 er tid til individuel opdatering under vejledning af Abelone) Pris 685.-
Sommerskole 3: LinkedIn  for viderekomne
Målgruppe: Kursister, der har deltaget i et af Abelone Glahns sommerkurser om LinkedIn tidligere, eller hvis profil accepteres som ”viderekommende” efter screening af kursusleder. Undervisningen i LinkedIn gennemgår først de nye og væsentligste ændringer i det nye design. Herefter følger introduktion til LinkedInToday og Influencers, søgning i updates, oplægning af visuelle elementer, samt annoncering. Vi har et kort brush up på nogle af de funktioner, man ikke lige fik opdateret , og går mere i detaljen ud fra kursisternes ønsker. I den sidste time af kurset tager du din egen computer frem og laver ændringerne på stedet.
Tilmelding her

Tirsdag den 13. august 13-17 (4 timer) Pris 885,-
Sommerskole 4: Workshop for moderatorer og tovholdere:
Sådan driver du en gruppe på LinkedIn
NB: Kun plads til 12 deltagere!!
Målgruppe: Moderatorer, tovholdere, netværksansvarlige for en eller flere grupper på LinkedIn.
Workshoppen gennemgår forudsætningerne for at blive god til at skabe og vedligeholde relationer i LinkedIn grupper. Oplægget gennemgår, hvad et community på nettet kan være bygget op af i LinkedIns regi, hvilken netetikette, der fremmer en konstruktiv dialog, og hvordan man som moderator arbejder med en onlinegruppe, uden at vedligeholdelsen sluger al ens tid. Undervisningen i LinkedIn grupper gennemgår det typiske liv i en LinkedIn gruppe, giver tips og tricks til en jævn vedligeholdelse af netværket og nyttige daglige rutiner, årshjul, planlægning af aktiviteter, ambassadører mv, samt fordeling af ansvar og opgaver. Forudsætningen for et stort udbytte af dagen er, at deltagerne respekterer tavshed om, hvad der foregår i de grupper, som deltagerne kommer med eksempler fra.
Tilmelding her

Gratis prøvedag: Dette arrangement inkluderer, at du kan få en gratis prøvedag på La Oficina. Du aftaler selv dagen med Lars Billeschou på lb@laoficina.dk  telefon: 70 27 33 32

Arrangør er: La Oficina www.laoficina.dk i samarbejde med Abelone Glahn www.abeloneglahn.dk
Yderligere spørgsmål: Abelone   Glahn 24 25 48 52  info@abeloneglahn.dk

Vil du være case? Har du lyst at få dine egne udfordringer gennemgået kort som case på kurset, tager jeg gerne 1-2 cases op. Send en beskrivelse af, hvad du gerne vil have min personlige feedback på. Jeg  vælger blandt de indsendte og tager kort et par konkrete problemstillinger op, som kan være relevante for de andre også at lære af. Send til info@abeloneglahn.dk

Skriv kommentar 9. juni 2013 kl. 17:14

Forslag til bøger under juletræet

Skrevet af Abelone Glahn

Jeg håber, at der kommer til at ligge mindst en af disse bøger under juletræet hos selvstændige:

Gode bøger til selvstændige

Disse bøger er relevante for mikrovirksomheden

Det er bøger, som er yderst nyttige og som kan hjælpe virksomheden frem.
Fra en ende af:
Nanna Friis: Kort, Klart og Klikbart – en bog, der på en meget illustrativ og intuitiv måde ( god grafisk opsætning) hjælper dig med at skrive gode tekster til nettet. Trin for trin guides og anvisninger på, hvorfor det er så vigtigt, at du skriver noget, som læseren klikker videre på.

Trine Nebel – dit omdømme på sociale medier – en bog, der hjælper dig med at kommunikere med din målgruppe ved hjælp af Pinterst, Slideshare, Facebook, Twitter, LinkedIn, WordPress(blog – og hjemmeside software), YouTube og google+.
Dejligt at så mange tjenester er kommet med, så vi ikke kun hører om de sædvanlige. Skrevet til virksomheder, herunder også de mindre , selvstændige, og skrevet så du forstår at arbejde med din online troværdighed.

Maiken Ingvordsen – Music Cookbook – uovertruffen bog om hvordan man synliggør sig på nettet i den digitale musikbranche. jeg mener klart, at bogens pointer kan plankes direkte af rigtig mange med andre ydelser end de musikalske, der er rigtig mange gode råd til alle i kreative brancher. Læs en anmeldelse her:

Helle Lundsgaard – Virksomhed i boligen – en illustrativ og inspirerende lækker bog om, hvordan du kan indrette dit kontor i din bolig. med mange praktiske tips, og ikke mindst også med en gennemgang af de juridiske aspekter. En bog, som lige frem har coffeetable kvaliteter. Læs anmeldelse her

Cammilla Rysgaard – Medlemsside Manualen – en bog, der trods dens uforståelige titel indeholder et hav af værdifulde råd om, hvordan du opbygger en onlineforretning omkring din viden eller hobby, altså hvordan du kan opbygge en kreds af interesserede og forsyne den med viden mm, som du direkte kan tjene penge på. Cammilla har bygget bogen op om, hvad hun kalder en medlemsside. jeg ville kande det en stamme, men det er så en helt anden historie.

Efter nytår håber jeg på at have fået tid til at anmelde dem selv, indtil da må du stole på mine anbefalinger.

 

Skriv kommentar 21. december 2012 kl. 11:24

Skrevet af Abelone Glahn

Bogudsalg: 50+ og nystartet - frie agenter - mikrovirksomheder med vokseværk - åbningstilbud for Amediashoppen!

Skriv kommentar 2. marts 2012 kl. 17:30

Ny webshop åbner med knaldtilbud på tre populære bøger!

Skrevet af Abelone Glahn

Bogudsalg: 50+ og nystartet - frie agenter - mikrovirksomheder med vokseværk - åbningstilbud for Amediashoppen!Jeg har åbnet en specialboghandel på nettet, Amediashop, som samler gode og nyttige bøger til selvstændige.
Som åbningstilbud sælges ”50 plus og nystartet – engang imellem må man fyre sin arbejdsgiver” til lige præcis 50 kroner.  Normalpris er 250.- kroner, så der er en fed besparelse på 200 kroner!!!

Jeg sælger “Mikrovirksomheder med vokseværk” til 199.- kroner ( spar 100!),  og det, der er blevet kaldt “biblen” for selvstændige, “Frie agenter – sådan arbejder du med eller som freelancer” til 199.- , også en besparelse på 100 kroner.

Butikken sælger ikke kun mine egne, men kun bøger, jeg selv kan anbefale. Det er måske lidt hovski-snovski, men der er så mange bøger på markedet, at jeg tror, det er nødvendigt at have et filter, og det er så mig selv.

Skulle der være bøger, som du mener, bør være i denne ”specialboghandel”, må du meget gerne sende mig et tip. navnet på shoppen skyldes, at mit nye forlag hedder Amedia!
Se alle bøger og tilbud i Amediashoppen.  

NB: Shoppen er udviklet i WordPress af WP-hajen Maiken Ingvordsen. Det har været en fornøjelse at arbejde med hende om denne opgave.  Vi blev færdige med den i nat, og derfor har jeg ikke nået at ændre priserne alle andre steder, hvor bøgerne forekommer, for eksempel i venstre spalte her på siden – men det kommer !! og du får selvfølgelig bøgerne til specialpris, uanset hvor du finder dem på mine forskellige sites!

Skriv kommentar 17. februar 2012 kl. 08:55

10 gode råd om markedsføring af bog via de sociale medier

Skrevet af Abelone Glahn

I den senere tid er jeg begyndt at holde oplæg om at bruge sociale medier til at markedsføre bøger. Mange mikrovirksomheder og selvstændige producerer bøger, som de ikke tjener så meget ved, men som danner grundlag for en afledt indtægt i form af foredrag mm.
Det er således en fin forretning at skrive en bog – men hvis ingen ved, at du har skrevet den, så er det jo lidt omsonst.

Brug de sociale medier til at fortælle om bogen!
Her er ti gode råd – faktisk er der temmelig mange flere, når du læser alle linierne. Jeg ved, det er et efterspurgt dokument, derfor lægger jeg det ud her, men jeg vil være glad for , at du linker til, hvor du har fundet det.

1. Googl’ dit ”fornavn efternavn” og din bogs emne fx ”ramt af stress”
– find de rette søgeord, som dine læsere vil benytte og brug dem på siden, også i URL og Titellinie

2. Køb domainet ”www.fornavnefternavn.dk” eller/og ”www.bogenstitel.dk
 – opret side for din bog eller få domainet til at pege ind på en særlig underside for bogen på din normale hjemmeside

3. Læg bogens omslag på profiler, i autosignatur mm, husk hyperlink til bogens side

4. Tilpas LinkedIn med foto, link til bog , brug ”publications

5. Vælg evt at oprette en blogfrem for en hjemmeside eller kombiner hjemmeside med blog som underside
– bidrag i indlæg, skriv mindst hver 14.dag
– brug fotos, video, gode link, Vær kort sagt ressource for læseren
– læs andres blogs og bidrag dér konstruktivt og ikke-selvpromoverende

6. Facebook – tag valget om du vil have en forfatterprofil, en side for bogen eller en gruppe for bogens interessefelt – pas på dit privatliv på din personlige profil.
– brug forskellige applikationer til at lægge foto og video ind
– brug evt annoncer ala Google ads

7. Twitter
– opret profil og begynd med at læse andres indlæg
– ReTweet (RT) og skriv egne indlæg
– bliv en ressource at følge

8. YouTube
– opret egen kanal, tilpas evt design
– læg videoer op og del dem på dine sider

9. Podcasts og videocast
Overvej om du kan opdatere lydfiler/videofiler på nettet – podcaste/(videocaste – med dele fra bogen eller med diskussion om bogen

10. Forstå samtalen
–  Del, bidrag, vær nyttig for læseren
–  Vedligehold 1: 10-reglen   for hver gang, du gør reklame for dig selv, skal du blogge/poste 9 andre indlæg om andre
– skab stammen omkring din bog/ om dig selv/ om dit emne

Copyright Abelone Glahn – Citat tilladt med kildeangivelse

Skriv kommentar 22. januar 2012 kl. 11:21

Hvad gør du, når du har skrevet din egen bog?

Skrevet af Abelone Glahn

Mange selvstændige vælger på et eller andet tidspunkt i deres forretningskarriere at skrive en fagbog, hvori de får nedfældet alle de gode ting, de ved og kan om deres særlige niche.
Det er typisk en mindre fagbog, som tjener et snævertmen ikke uvæsentligt publikum.
og det er også typisk, en bog, som man i branchen kalder “en visitkortbog”, en bog, der viser, at man er kompetent på et område, og som overordentligt ofte er medvirkende årsag til, at man får et bedre omdømme og dermed ofte også mere forretning, flere foredrag, stærkere brand, stærkere troværdighed.

Fint nok.
Nu har du skrevet bogen.
Hvad så?

Det forlag, du får den udgivet på, gør kun reklame for bogen i en kort periode, så har de andre ting at se til.
Du synes, det er for lidt, og vil gerne gøre noget selv.

 eller

Du har slet ikke noget forlag, og har valgt at udgive selv. Reklame, dét skal der gøre, men hvordan, og især hvordan på en forholdvis billig måde?

Gør det selv!!

Jeg kender situationen, har stået i den, og kommer til at stå i den flere gange endnu, for jeg er slet ikke færdig med at skrive bøger.
Det viser sig, at der er temmelig mange andre som mig, der gerne vil markedsføre deres egne bøger via nettet, og derfor holder jeg nu et kursus i, hvordan du kan gøre med facebook, blogs, twitter og YouTube:

KBH: Mandag den 12. december 2011  18.00 – 21.00
Workshop – Inspiration til Gør-Det-Selv- onlinemarkedsføring af din bog
 Sådan styrker du din bogs niche og markedsfører den gennem blogs, facebook, YouTube og twitter.

På workshoppen vil du få inspiration til, hvordan du kan bruge de enkelte platforme konkret.

Du vil se eksempler og høre om fordele og ulemper.

Workshoppen vil sætte dig i stand til at beslutte, hvilken platform – eller hvilke – du vil prioritere at benytte og give dig et indblik i tidsforbruget og krav til indholdsopdatering.

Case: Din bog kan blive casen, vi tager udgangspunkt i:

Hvis du vil være case, skal du sende en kort beskrivelse af
– hvilken bog, der er tale om
– hvilken platform, du vil fokusere på
til info@abeloneglahn.dk

Du tilmelder dig her. Det koster 785.- kroner inkl moms, sandwich og kaffe/the.

Skriv kommentar 30. november 2011 kl. 21:54

Nyere indlæg Ældre indlæg

Bøger til selvstændige: