Arrangementer

Sommerskole: Selvstændig bedre sent end aldrig – heldagskursus

Skrevet af Abelone Glahn

Tirsdag den 14. juli: Selvstændig – bedre sent end aldrig.
(heldagskursus 10.00– 16.00 inkl. forplejning, foregår på Falster)
50+ og nystartet
Dette kursus giver praktisk hjælp og inspiration til dig, der på en professionel måde ønsker at forberede springet til egen – foreløbig – lille virksomhed i en moden alder.

Den trykte bog “50+ og nystartet” indgår i kursusafgiften
Pris: 985.- inklusiv frokost, bog moms mm

Flere og flere modne voksne, der har været på arbejdsmarkedet et godt stykke tid, overvejer at tage springet fra lønmodtager til selvstændig af mange forskellige årsager.
De fleste af lyst, andre af nød. Fælles for dem er, at de har kortere tid at løbe på, før forretningen skal give overskud, og at de besidder en kernekompetence, der kan formes til et levebrød. Men hvordan?
Dette arrangement giver en praktisk hjælp til dig, der på en professionel måde ønsker at forberede springet til egen – foreløbig – lille virksomhed.
Hvad bør man overveje før start, hvordan kan man stille realistiske krav til selvledelse, hvilke faldgruber kan forventes i dagligdagen, hvordan prissætter jeg mig selv – og hvordan sælger jeg mig selv er nogle af de væsentligste spørgsmål, mange stiller sig før springet tages. Hvord50plus-og-nystartetan kan jeg håndtere markedsføring, netværk og økonomi, hvad med mit økonomiske sikkerhedsnet, og hvad hvis jeg bliver syg? Og ikke mindst, hvor længe kan man/vil man blive ved.
I løbet af denne eftermiddag/aften går vi forudsætningerne igennem på en meget praktisk måde, så du bliver i stand til at tage beslutningen på et mere kvalificeret grundlag og får stillet dig selv de vigtigste spørgsmål.
Undervisningen bliver en kombination mellem teori og praktisk øvelse med dig selv som udgangspunkt.

Oplægsholder er Abelone Glahn, der har drevet egen solovirksomhed siden 1999 og er forfatter til en lang række bøger rettet mod netop soloselvstændige, freelancere og mikrovirksomheder.

Tilmeld dig her:

Skriv kommentar 25. marts 2015 kl. 08:12

Sommerskole: Selvstændig og på LinkedIn med salg for øje

Skrevet af Abelone Glahn

LinkedIn-for-viderekommendeTirsdag den 28. juli 2015: Selvstændig på LinkedIn:
Styrk din soloforretning /freelanceforretning med LinkedIn
Find og fasthold dine kunder og styrk relationerne til dem gennem en aktiv tilstedeværelse på LinkedIn
Pris: 985.- inkl forplejning

Styrk din soloforretning /freelanceforretning med LinkedIn
Brugen af LinkedIn kan styrke din selvstændige forretning, skabe større synlighed hos de rigtige mennesker og øge dit salg – hvad enten du er freelancer eller driver din egen solovirksomhed.

Kurset er for den trænede bruger af LinkedIn, der vil lære, hvordan du bruger LinkedIn til promotion, til salg og til at styrke dine forretningskontakter. Vi gennemgår blandt andet:

Nyttige og nyere funktioner som Contacts, LinkedIn Pulse og blogging.
Virksomhedssidens muligheder – herunder også showcase pages.
Sammenkoblingen mellem LinkedIn og din virksomheds egen hjemmeside.

Derudover lærer du at:
-styrke synligheden af din profil og din virksomhed.
-systematisere dit netværk, så du spilder mindst tid og får maksimalt ud af det.
-anvende avancerede søgninger og bruge dem til salg.
-skrive de opdateringer, der virker til netop dit publikum.
-tilrettelægge en rutine, hvor du passer din aktivitet på et acceptabelt niveau.

Alle deltagere bliver screenet før deltagelse med henblik på at sikre et ensartet deltagerniveau.

Notabene: Dette er ikke et grundkursus i LinkedIn: Kurset henvender sig til selvstændige, der bruger LinkedIn ofte, eller hvis profil accepteres som “viderekommende” efter screening af underviseren.

Skriv kommentar 24. marts 2015 kl. 08:04

Sommerskole: Forfatter og blogger – sådan gør du forfatterskabet synligt

Skrevet af Abelone Glahn

H.C. Andersen ville have været en fremragende blogger

H.C. Andersen ville have været en fremragende blogger

Tirsdag den 4. august 2015: Forfatter og blogger:
Sådan bliver du en god Forfatterblogger, skaber en stamme af læsere, der følger dit forfatterskab og udnytter bloggen på andre platforme. ”Tribal marketing” for skriveglade.
Pris: 985.- inkl forplejning

Havde H. C. Andersen levet i dag, ville han have været en flittig rejseblogger og delt sine indtryk på en læseværdig blog. Gå i hans fodspor med 2015-skriveredskaber!
En forfatter, oversætter eller illustrator kan med fordel føre en logbog på nettet, en weblog/blog for derigennem at skabe en trofast læserskare, der får et særligt indblik i forfatterens tankegang, arbejdsform, inspiration, skrivefase og stemninger.
En blog kan desuden kommenteres, så forfatteren kan være i dialog med sine læsere.

Bloggen er ikke nødvendigvis den hastige, hurtigt formulerede korte besked, som vi kender fra andre sociale medier, men en mulighed for at afprøve tekster, få input fra læserne, og skabe en skare af følgere, der også er potentielle købere af bøgerne.
Forfattere bliver tillige tilbudt at blogge hos det forlag, de udkommer på, og også dette kan være en mulighed.

Men hvad skal man skrive, hvordan er tonen i en blog, hvad er mulighederne rent teknisk, hvad kan man bruge blogindlæggene til på andre sociale medier, og hvordan styrer man tidsforbruget, og hvad får man i det hele taget ud af anstrengelserne?

Hvordan indgår man i blogsfæren, hvem er de andre bloggere, hvordan finder jeg de andre? Og hvordan finder mine læsere min blog? Hvor kan jeg med fordel bruge den til øvrig markedsføring? Hvad er sammenspillet mellem min blog og mit øvrige virke som forfatter, og hvad er sammenspillet med bogbloggere, der anmelder bøger?

Og til slut: Hvordan laver jeg min blog om til en bog – kan det lade sig gøre, og hvor er der nogen, der har gjort det allerede?

På dette kursus gennemgår Abelone Glahn en række eksempler på blogs både her i Danmark og i udlandet og fortæller, hvad man kan få ud af at lægge et blogmodul på sin hjemmeside eller at lade bloggen være ens hjemmeside.

På kurset gennemgås nogle lettilgængelige muligheder for at lave en blog, og vi går i dybden med, hvad man kan skrive, hvordan man får spredt kendskabet til bloggens eksistens, og hvordan man bygger en stamme af følgere op omkring sin blog.

Kurset varer 4 timer med en undervisning, der foregår på storskærm, som alle følger med på.

Målgruppe: Forfattere eller forfattere in spe. Et vist kendskab til internettet forudsættes, men det er ikke et krav, at man skal have en blog på forhånd.

Skriv kommentar 23. marts 2015 kl. 10:03

Sommerskole: LinkedIn for akademikere og fagbogsforfattere

Skrevet af Abelone Glahn

Tirsdag den 11. august 2015: Akademiker og forfatter:
LinkedIn for fagbogsforfattereSkab synlighed om din niche som Fagbogsforfatter på LinkedIn
Pris 985.- kr inkl moms og forplejning
LinkedIn er en professionel businessplatform, hvor forfattere med en faglig niche kan gøre sig gældende over for det publikum, som dels skal læse de fagspecifikke bøger, dels bruge foredrag, undervisning eller konsulenthjælp af de pågældende specialister.

Men mange forfattere kender ikke de muligheder, som LinkedIn tilbyder i form af specialsider, blogmulighed, korte opdateringer, mulighed for at vise sine bøger, indgå i grupper, der beskæftiger sig med fagbogens emne, eller mulighederne for at skabe leads til læsere og kunder, der kan bruge bogen eller foredraget.

Kurset gennemgår de oplagte muligheder, som LinkedIn tilbyder netop fagbogsforfattere. Vi gennemgår, hvordan man kan sætte sin profil op, så den præsenterer bog og foredrag bedst med fx kapiteluddrag, video, forsider mv. Vi gennemgår, hvordan man sætter en specialside op for et forfatterskab, og hvordan man skriver korte opdateringer, der kan vække interesse og spredes gennem netværkets netværk. Vi gennemgår tillige, hvordan man kan publicere indhold i blogform, en ganske ny funktion, som LinkedIn har åbnet for, og hvordan man bruger grupper. Endelig gennemgås, hvordan man skaber leads, altså bruger søgefunktioner, som kan skabe kontakt til dem, der i sidste ende vil købe bog, foredrag eller konsulentbistand. Over 330 millioner er på LinkedIn, heraf 1,7 million i Danmark alene. En meget professionel måde at tilnærme sig sine læsere/kunder på.

Målgruppe: Fagbogsforfattere,  for eksempel akademikere, Forfatterforeningens F-gruppe og Journalistforbundets forfattere.
Forudsætning – at man har oprettet en profil på LinkedIn og har mindst 50 kontakter.

Der undervises IKKE på tablet udgaven af LinkedIn.
Der undervises kun i den gratis version.

Tilmeld dig her

Skriv kommentar 22. marts 2015 kl. 16:58

Har du skrevet en bog – vil du også sælge den bedre?

Skrevet af Abelone Glahn

Mange forfattere tror, at i samme øjeblik som en bog er udkommet, så vælter det  ind med bestillinger.

Forfatteren skaber mersalg på nettet - copyright Ib Kjeldsmark

Forfatteren kan skabe mersalg på nettet. Illustration Ib Kjeldsmark

Men nej, surt show.
Man skal gøre rigtig meget markedsføringsarbejde selv. Bøger sælgert jældent sig selv sådan som Yahya Hassans nu 42.000 digtsamlinger, der spredes som en steppebrand med uhyre få annoncer mv. , men med supermegen omtale på sociale medier, i aviser, og mellem folk.

Og det er netop dét, der giver mest pote – omtalen som andre giver, word of mouth, fortællingen om, at HER ER EN BOG, DU IKKE KAN UNDVÆRE!

Sådan en bog har DU naturligvis skrevet.

Men dit forlag – herunder måske også dig selv, hvis du er mikroforlag/seldudgiver – har ikke nødvendigvis ekspertisen til at sætte lavinen i gang.

Du skal selv gøre det. Men HVORDAN?!

Jeg holder nu-  for jeg ved snart ikke hvilken gang – mit meget efterspurgte kursus i at markedsøre bøger online via de sociale medier.

Fire timers intens undervisning med skarpe tricks og nemme tips til at gøre det selv uden at sidde foran computeren døgnet rundt.

Kom med, dennegang er det torsdag den 9. januar 2014 på La Oficina i København.
Pris 685.- kroner inklusiv moms og forplejning.

Mød andre forfattere – lær af hinanden og blive bedre til at skabe mersalg.
Tilmelding her.

 

 

Skriv kommentar 17. november 2013 kl. 16:45

Sommerskole 2013: Onlinemarkedsføring og masser af LinkedIn

Skrevet af Abelone Glahn

Så åbner jeg igen for sommerskoler for selvstændige og andre interesserede.
Det er syvende år i træk, jeg kører disse sommerskoler.

Denne gang foregår det i La Oficina på Frederiksberg.
Spred gerne videre til dit netværk.

Tirsdag den 2. juli 13-17 (4 timer) Pris 685.-
Sommerskole 1: Sådan markedsfører du din bog og dit forfatterskab på de sociale medier
Målgruppe: For forfattere og forfattere in spe, samt forlagsfolk
Denne workshop tager dig gennem forskellige onlineplatforme og giver dig en ide om, hvordan du kan udnytte blogs, Twitter, YouTube, Facebook og LinkedIn til at synliggøre din bog, og hvordan kan du bruge onlinegrupper og debatfora til at styrke opmærksomheden om indholdet, længe inden og længe efter, at den er udkommet.
Tilmelding her:

Tirsdag den 30. juli 13-17 (4 timer) Pris 685.-  (rabat hvis du tager opfølgningskurset med)
Sommerskole 2: Grundkursus i LinkedIn
Målgruppe: Dig, der indtil nu ikke har brugt LinkedIn særlig aktivt, men vil ændre på dette.
Kurset gennemgår, hvordan du sætter din profil op, så den bliver mere findbar, tilpasning af header, hvordan du inviterer korrekt og udvider netværket, hvordan du endorser/fjerner endorsements, og hvordan du bruger grupper og følger firmaer. et godt grundkursus som gør dig i stand til at bruge netværket aktivt og trække mest muligt ud af det uden at sidde foran computeren hele tiden.
Tilmelding her

Tirsdag den 6. august 13-17 (16-17 er tid til individuel opdatering under vejledning af Abelone) Pris 685.-
Sommerskole 3: LinkedIn  for viderekomne
Målgruppe: Kursister, der har deltaget i et af Abelone Glahns sommerkurser om LinkedIn tidligere, eller hvis profil accepteres som ”viderekommende” efter screening af kursusleder. Undervisningen i LinkedIn gennemgår først de nye og væsentligste ændringer i det nye design. Herefter følger introduktion til LinkedInToday og Influencers, søgning i updates, oplægning af visuelle elementer, samt annoncering. Vi har et kort brush up på nogle af de funktioner, man ikke lige fik opdateret , og går mere i detaljen ud fra kursisternes ønsker. I den sidste time af kurset tager du din egen computer frem og laver ændringerne på stedet.
Tilmelding her

Tirsdag den 13. august 13-17 (4 timer) Pris 885,-
Sommerskole 4: Workshop for moderatorer og tovholdere:
Sådan driver du en gruppe på LinkedIn
NB: Kun plads til 12 deltagere!!
Målgruppe: Moderatorer, tovholdere, netværksansvarlige for en eller flere grupper på LinkedIn.
Workshoppen gennemgår forudsætningerne for at blive god til at skabe og vedligeholde relationer i LinkedIn grupper. Oplægget gennemgår, hvad et community på nettet kan være bygget op af i LinkedIns regi, hvilken netetikette, der fremmer en konstruktiv dialog, og hvordan man som moderator arbejder med en onlinegruppe, uden at vedligeholdelsen sluger al ens tid. Undervisningen i LinkedIn grupper gennemgår det typiske liv i en LinkedIn gruppe, giver tips og tricks til en jævn vedligeholdelse af netværket og nyttige daglige rutiner, årshjul, planlægning af aktiviteter, ambassadører mv, samt fordeling af ansvar og opgaver. Forudsætningen for et stort udbytte af dagen er, at deltagerne respekterer tavshed om, hvad der foregår i de grupper, som deltagerne kommer med eksempler fra.
Tilmelding her

Gratis prøvedag: Dette arrangement inkluderer, at du kan få en gratis prøvedag på La Oficina. Du aftaler selv dagen med Lars Billeschou på lb@laoficina.dk  telefon: 70 27 33 32

Arrangør er: La Oficina www.laoficina.dk i samarbejde med Abelone Glahn www.abeloneglahn.dk
Yderligere spørgsmål: Abelone   Glahn 24 25 48 52  info@abeloneglahn.dk

Vil du være case? Har du lyst at få dine egne udfordringer gennemgået kort som case på kurset, tager jeg gerne 1-2 cases op. Send en beskrivelse af, hvad du gerne vil have min personlige feedback på. Jeg  vælger blandt de indsendte og tager kort et par konkrete problemstillinger op, som kan være relevante for de andre også at lære af. Send til info@abeloneglahn.dk

Skriv kommentar 9. juni 2013 kl. 17:14

Sommerskole 2012 begynder med Dit virtuelle håndtryk – nu for alle!

Skrevet af Abelone Glahn

Det er 6. år i træk, jeg åbner for disse populære sommerskoler, som over en række tirsdage i København gør den enkelte bedre i stand til professionelt at møde udfordringerne, især online.
I år har jeg udvidet, så jeg i det første og det sidste kursus ( “Dit virtuelle håndtryk”, og “LinkedIn for viderekommende”) inviterer alle med – altså ikke kun selvstændige.

Her er en omtale af det første kursus, der finder sted tirsdag den 26. juni. i København:

Er du ikke synlig på nettet, findes du ikkeDit virtuelle håndtryk
Findes du ikke på internettet, eksisterer du ikke! Allround praktisk kursus for alle der vil styrke den personlige profil på nettet, som fastansat, freelancer eller selvstændig. Kurset gennemgår de mest effektive redskaber til at skabe et professionelt håndtryk med små midler gennem brug af blogs, businessnetværk og sociale medier. Gode råd og praktiske anvisninger på de mest nyttige redskaber.
Kurset inkluderer bogen “Dit virtuelle håndtryk” af Abelone Glahn Tilmelding klik her.

Gratis prøvedag: Dette arrangement inkluderer, at du kan få en gratis prøvedag på kontorcafeen/klubben La Oficina.
Du aftaler selv dagen med Lars Billeschou på lb@laoficina.dk  telefon: 70 27 33 32

Arrangør er: La Oficina www.laoficina.dk i samarbejde med mig.

Vil du være case?

Har du lyst at få dine egne udfordringer gennemgået kort som case på kurset, kan du sende en beskrivelse af, hvad du gerne vil have kursuslederens personlige feedback på. Kursuslederen vælger selv blandt de indsendte og tager kort et par konkrete problemstillinger op, som kan være relevante at lære af. send til info@abeloneglahn.dk

Skriv kommentar 3. juni 2012 kl. 13:51

Forfatterkursus i onlinemarkedsføring 8. maj 2012

Skrevet af Abelone Glahn

Workshop for forfattere: Gør-Det-Selv-onlinemarkedsføring af din bog og dit forfatterskab
Sådan styrker du din bogs niche og markedsfører den gennem
– blogging på din egen weblog
– mikroblogging på twitter
– videoklip på YouTube
– side på Facebook

På workshoppen vil du få inspiration til, hvordan du kan bruge de enkelte platforme konkret.
Du vil se eksempler og høre om fordele og ulemper.

Workshoppen vil sætte dig i stand til at beslutte, hvilken platform – eller hvilke – du vil prioritere at benytte og give dig et indblik i tidsforbruget og  krav til indholdsopdatering.

Oplægsholder: Abelone Glahn, journalist og forfatter, blandt andet til bogen ”Dit virtuelle håndtryk”. Har eget forlag, og er medstifter af ”NewPub”for forfattere med interesse i nye medier, med den meget aktive facebookgruppe ”NewPub”

Case: Din bog kan blive casen, vi tager udgangspunkt i:

Hvis du vil være case, skal du sende en kort beskrivelse af – hvilken bog, der er tale om – hvilken platform, du vil fokusere på til info@abeloneglahn.dk
Pris: 785.-
Prisen er inklusiv sandwich, kaffe the og frugt.

Tidspunkt: 17.00 -21.00
Sted: La Oficina, Suomisvej 4, Frederiksberg

tilmelding sker her: http://www.billetto.dk/da/events/onlineforfatter1

Skriv kommentar 25. april 2012 kl. 09:30

Hvad gør du, når du har skrevet din egen bog?

Skrevet af Abelone Glahn

Mange selvstændige vælger på et eller andet tidspunkt i deres forretningskarriere at skrive en fagbog, hvori de får nedfældet alle de gode ting, de ved og kan om deres særlige niche.
Det er typisk en mindre fagbog, som tjener et snævertmen ikke uvæsentligt publikum.
og det er også typisk, en bog, som man i branchen kalder “en visitkortbog”, en bog, der viser, at man er kompetent på et område, og som overordentligt ofte er medvirkende årsag til, at man får et bedre omdømme og dermed ofte også mere forretning, flere foredrag, stærkere brand, stærkere troværdighed.

Fint nok.
Nu har du skrevet bogen.
Hvad så?

Det forlag, du får den udgivet på, gør kun reklame for bogen i en kort periode, så har de andre ting at se til.
Du synes, det er for lidt, og vil gerne gøre noget selv.

 eller

Du har slet ikke noget forlag, og har valgt at udgive selv. Reklame, dét skal der gøre, men hvordan, og især hvordan på en forholdvis billig måde?

Gør det selv!!

Jeg kender situationen, har stået i den, og kommer til at stå i den flere gange endnu, for jeg er slet ikke færdig med at skrive bøger.
Det viser sig, at der er temmelig mange andre som mig, der gerne vil markedsføre deres egne bøger via nettet, og derfor holder jeg nu et kursus i, hvordan du kan gøre med facebook, blogs, twitter og YouTube:

KBH: Mandag den 12. december 2011  18.00 – 21.00
Workshop – Inspiration til Gør-Det-Selv- onlinemarkedsføring af din bog
 Sådan styrker du din bogs niche og markedsfører den gennem blogs, facebook, YouTube og twitter.

På workshoppen vil du få inspiration til, hvordan du kan bruge de enkelte platforme konkret.

Du vil se eksempler og høre om fordele og ulemper.

Workshoppen vil sætte dig i stand til at beslutte, hvilken platform – eller hvilke – du vil prioritere at benytte og give dig et indblik i tidsforbruget og krav til indholdsopdatering.

Case: Din bog kan blive casen, vi tager udgangspunkt i:

Hvis du vil være case, skal du sende en kort beskrivelse af
– hvilken bog, der er tale om
– hvilken platform, du vil fokusere på
til info@abeloneglahn.dk

Du tilmelder dig her. Det koster 785.- kroner inkl moms, sandwich og kaffe/the.

Skriv kommentar 30. november 2011 kl. 21:54

Gode gratis arrangementer – hvem laver kalender?

Skrevet af Abelone Glahn

Jeg støder meget tit på gode, gratis arangementer. en dag ville jeg ønske, der var en, der orkede at samle alle de gratis arrangementer for mikrovirksomheder i een stor kalender – jeg lagde gene hosting til, hvis du har lyst til at være den!

Et af de arrangementer, jeg fik besked om i går, finder sted den 8. september.
Jeg fik en hilsen fra Helle Abild, som skrev:
“Hej så er det snart tid til endnu et arrangement jeg har sat sammen for KEA….det er ganske gratis så skynd dig endelig at melde dig til…jeg tror det bliver spændende.

her lidt intro:
Der er ingen teoretiske dikkedarer, når Martin Thorborg taler lige ud af posen om e-business og sociale medier – det handler om at udnytte de muligheder fremtiden og internettet byder. Martin Thorborg – iværksætterlegenden bag internetsucceserne Jubii, Amino og Spamfighter er hovedtaler på Business Forum den 8.september kl. 14.00-18.30.

Du kan også blive klogere på danskernes vaner internettet Annette Falberg (FDIH), og få inspiration til nye branding-strategier på de digitale platforme (Rina Hansen, SAS Retail institute, Hummel) og du kan få nye ideer til at skabe en forretning i sociale medier, når direktør Christian Godske (Mediacom) deler ud af sine erfaringer.

Endelig vil du møde og måske overraskes over KEAstuderendes opfindsomhed, når der på vanlig vis præsenteres et studieprojekt.

Se programmet og tilmeld dig her, http://www.kea.dk/businessforum . Arrangementet er gratis. KEA Business Forum er målrettet erhvervslivets små og mellemstore virksomheder, men KEA studerende og undervisere er selvfølgelig også velkomne.”

 

Sådan skrev Helle. men som sagt – hvis du kunne tænke dig at lave oversigten over alle de gratis glæder, lægger jeg gerne platformen til – skriv til info@abeloneglahn.dk

Skriv kommentar 12. august 2011 kl. 07:58

Ældre indlæg

Bøger til selvstændige: