“Desværre, vi skriver ikke på blogs – send klagen via mail”

Skrevet af Abelone Glahn

Faldt over en historie , som K-forum henviste til i New York Times, hvor et meget trendy tøjfirma “Target” afviser at svare på et kritisk blogindlæg med ordene:

“Unfortunately we are unable to respond to your inquiry because Target does not participate with nontraditional media outlets,” skrev en public relations person til ShapingYouth.

ShapingTouth er vel at mærke en velanskreven organisation, der har påtaget sig at holde øje med, hvordan markedsføring er med til at påvirke ungdommen.

Det er selvfølgelig rygtedes i blogosfæren, og jeg glæder mig til at læse fortsættelsen, for en sådan afvisning af nye medier er om nogen farlig, særligt for et firma, der i sin tøjlinie netop henvender sig til yngre.

Jeg skal ikke tage stilling til, om selve reklamekampagnener anstødelig. (Den består i at forskellige mennesker ligger som Bulls Eje i en målskive på en sådan måde, at deres skridt ligger lige midt i skydeskiven).

Men jeg ville tænke mig voldsomt om som virksomhed, hvis jeg ønskede at få nye medarbejdere, der nu kan læse, at “vi ikke bruger den slags ikke-traditionelle medier”.

Gad en 20 årig at arbejde et sådant sted ?

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 30. januar 2008 i kategorien: Dit virtuelle håndtryk . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: