Dårlig kommunikation på nettet

Skrevet af Julie Lindegaard

Nyhedssider er for mange af os et dagligt input – og her i butikken er de også en kilde til morskab.
For ofte er det tydeligt, at de folk, der opdaterer nyhedsdelen, ikke ser annoncer og andet, der automtisk genereres på siden – eksempelvis bannere.
Her er et eksempel fra norske Aftenposten, som min ven Pernille ved Creuna i Århus gjorde mig opmærksom på – det er nærmest lidt tragikomisk….

screendumpnot-to-do.jpg

Artiklen om en stor brand, der betyder, at folk må holde sig indendøre er flot ledsaget af en annonce med to badende kvinder med teksten “Varmt nok?” – og en artikel med en smilende kvinde, der spørger: Hvad brenner du for ved byen din?, og for at sætte trumf på er der et billede af en brændende skov, hvorunder der står: “Vi tror, det bliver en god dag”

Det er virkelig et eksempel på dårlig kommunikation….Og et bevis på, at maskiner altså ikke kan tænke selv.

Har du andre eksempler – så lad mig høre?

[tags] Aftenposten, webkommunikation, misforstået kommunikation, creuna.dk [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 1. juli 2008 i kategorien: Diverse,Kommunikation . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: