Brug ikke vedhæftede filer i pressemeddelelser

Skrevet af Abelone Glahn

Julie Lindegaard holdt i går et velbesøgt oplæg om at blive synlig i medierne.
Her er et snapshot fra begivenheden, hvor hun gav en række gode råd , som hun gentager i Kolding den 29.maj 

Jeg bed særligt mærke i, hvor mange der i pausen nævnte, at de ikke var klar over, hvor irriterende det kan være for journalister at modtage pressemeddelelser som vedhæftede filer.

Julie fortalte, hvor vigtigt det er at huske at kopiere teksten ind i mailen, man sender, fordi det sparer tid, og fordi mange redaktioner har et spamfilter, der automatisk sorterer vedhæftede filer fra.
Og hvad nytter det så, at man har lavet en smuk pressemeddelelse med en fin ( og megatung) illustration, når den bliver siet fra !

Jeg gør selv det, at jeg lægger pressebilleder og andet tungt ud på en hjemmeside, der er dedikeret pressen. I min pressemeddelelse linker jeg så til det sted, hvor billedet kan hentes i tryk-kvalitet.
Alle sparer bit-trafik på denne måde.

[tags]pressekontakt, julie lindegaard[/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 23. april 2008 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: