Brændpunkter

Skrevet af Trine Kolding

                                Hvad brænder du for? 

Vi har netop holdt visionsdag i Styr På Tiden ApS. Den indledende brainstorm over vores respektive visioner for de næste 10 år skulle afslutningsvis munde i en konkret handlingsplan for det kommende år.

Øvelsen er både relevant og interessant. Hurtigt blev det nemlig tydeligt, at vi havde forskellige billeder af fremtiden og forskellige grundlæggende behov. Nogle tænkte straks strategisk, globalt og ekspansivt, mens andre var mere optagede at sikre en fornuftig indtjening, så de kunne fokusere på de ting, de fandt udviklende i hverdagen.

Brændpunkter – en oversigt over kompetencer, motivation og mangler
Det gav anledning til en lille øvelse, jeg kalder “Brændpunkter”: Hvad brænder du for? Hvad får dig ud af sengen om morgenen og motiverer dig – også i hårde tider?

Hurtigt fik vi listet vores brændpunkter: Forretningsudveksling, ledelse, programmering, teknologisk udvikling, netværk, formidling etc. Wauw, sikke mange kompetencer og motivationsfaktorer vi har samlet i virksomheden! Og hold da op, hvor er det tydeligt, hvad vi mangler: Salg og markedsføring.

Det er en helt klassisk faldgrube for mange selvstændige. Vi brænder for udvikling og for vores produkt. Men det sælger jo ikke bare sig selv, desværre.

Så gæt, hvad overskriften for handlingsplanen er?

Mange hilsener, Trine

[tags]brændpunkter, styr på tiden, trine kolding, salg og markedsføring, motivationsfaktorer [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 30. september 2008 i kategorien: Bloggerhverdag,Diverse . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: