Blogkunder er lukrative

Skrevet af Abelone Glahn

Et professionelt blogindlæg kan betyde bedre handel for et site, der får omtale.
Det viser sig, at Clickthroughrate, CTR, på et professionelt blogindlæg giver 5-6 gange mere effekt end et traditionelt internetbanner.

– Vi kan rent faktisk også aflæse i statistikken, at brugerne, der kommer via en blog køber væsentligt mere end brugere, der kommer via et banner, siger Martin Stahl, onlinemanager på Director as., der sommeren igennem har lavet en undersøgelse om blog for saveme.dk ( der laver online-backup – et emne, der blev taget op her på bloggen, men som dog ikke omtaler saveme – før nu….)

Sakset fra business dk., hvor Martin heldigvis også siger, at virksomheder skal ud og debattere på andres blogs, fordi et blogindlæg forøger sin værdi, når der er nogen, der har kommenteret det.

 Jeg spørger så lige – hvad er “et professionelt indlæg” – er det et, som “nogen” har skrevet med henblik på at få omtale, eller er det et ikke-snakkende fagligt indlæg skrevet af hvem som helst  uden kommerciel interesse? Hvornår er et indlæg professionelt ? Er dette en del af diskussionen om hvordan man kan produktplacere i sine blogindlæg ?
Er dette indlæg nu blevet en del af produktplaceringen…….

[tags]blog, CTR, value of blogs, blogværdi, indlægsværdi, Martin Stahl, business.dk, saveme.dk,director as [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 29. august 2007 i kategorien: Bloggerhverdag,Sociale medier . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: