Autosignatur som nyhedsformidler – godt eksempel fra forlagsbranchen

Skrevet af Abelone Glahn

Jeg fik i dag en mail fraen medarbejder på “mit eget” forlag, Børsens Forlag, som giver et godt eksempel på at udnytte autosignaturen til at skabe klarhed:
Som de vil være mange bekendt, er Børsens Forlag en del af de forlag, som Egmont har købt og viderefører under Lindhardt og Ringhof navnet. For at skabe klarhed om dette har forlagets ansatte indarbejdet en lille forklaring i autosignaturen, læs nedenfor.

Børsens Forlag
Pilestræde 52 – Postboks 114 – 1004 København K
Tlf.: +45 3343 3000 – Dir. +45 3343 3005 – Fax: +45 3343 3010

www.borsensforlag.dk

Børsens Forlag er blevet en del af Egmont

Bonnier Forlagene, som er den forlagsgruppe, Børsens Forlag har tilhørt gennem de seneste 9 år, er blevet købt af Egmont. Navnet på den nye forlagsgruppe er Lindhardt og Ringhof, og gruppen vil være 100 procent Egmont-ejet. Børsens Forlag bliver videreført med samme navn, bemanding og placering som hidtil, og overtagelsen vil ikke få indflydelse på forlagets aftaler og udgivelsesprofil.

Forlagets forfattere og kunder vil således ikke blive berørt af ændringen.

I den nye forlagsgruppe Lindhardt og Ringhof vil foruden Børsens Forlag også Athene, Sesam, Alinea, Carlsen, Akademisk Forlag og Alfabeta blive videreført. Forlagsgruppen, der også omfatter flere bogklubber, vil beskæftige 220 medarbejdere og have en omsætning på 690 millioner kr.

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 18. juni 2007 i kategorien: Gode råd . Andre indlæg af

Ingen kommentarer - bliv den første! Skriv kommentar

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: