Ansæt digitale piloter i virksomheden

Skrevet af Abelone Glahn

Virksomhederne bør afsætte midler til at uddanne og arbejde med “digitale piloter”, det vil sige medarbejdere, der ikke alene kan håndtere de nye online-networking teknologier, men også kan skabe en udadvendt synlighed på forskellige platforme, hvor man taler ikke kun om egne, men også andres produkter, ja nærmest mingler online.

Sådan læser jeg den meget interesante artikel Den digitale pilot i virksomheden,  som  Martin Stahl har offentliggjort på Kommunikationsforum, tak for linket, Martin:

Ligesom virksomheder i den virkelige verden plejer sine samarbejdspartnere og deres interesser ved at tale om dem, anbefale dem og holde receptioner for dem – skal det også ske online. Og måden er ganske simpel. På samme måde som når virksomheden beskriver og informerer om deres egne nye forretningsområder og produkter bør de nu også skrive om deres partneres produkter og projekter.

Martin Stahl fremhæver, at  det både kan ske ved, at projektledere og konsulenter dedikeres til opgaven, og ved at ansætte egentlige “Digitale piloter”

Virksomhedens konsulenter / projektledere vil være oplagt at sætte i spil i forhold til at skrive om samarbejdspartnerne, fordi det ganske enkelt er dem der har fingeren på pulsen i forhold til hvad der rør sig hos de enkelte partnere. Hvis alt er gået vel så blogger halvdelen af virksomhedens ansatte allerede nu. Hvis der kigges nærmere efter på den enkeltes blog, vil der højst sandsynligt være content, som egner sig til corporate communication på virksomhedens website.

Hvis ikke det er tilfældet så er der et godt grundlag for at ansætte en “digital pilot” som sikrer at virksomhedens website kommunikere om værdikæden internt på websitet så vel som den digitale pilot varetager de eksterne aktiviteter som at kommunikerer virksomheden på digitale markedspladser og sociale forum som myspace, youtube, wiki, smallworld, second life etc. OG holder kommunikationen ved lige ved at opretholde dialogen – ganske som i den virkelige fysiske verden.

 Læs hele den interessante artikel her. Jeg er meget enig at skabe synlighed om en virksomhed skal ikke alene ske ved traditionel markedsføring, men sandelig også ved at mingle både on og offline og være tilstede, tilgængelig og givende også i cyberverdenen.

[tags] martin stahl, digital pilot, videndeling, synlighed, dit virtuelle haandtryk [/tags]

Be Sociable, Share!

Opdateret d. 3. maj 2007 i kategorien: Netværk og networking,Sociale medier . Andre indlæg af

1 kommentar Skriv kommentar

  • 1. Martin Stahl  |  10. maj 2007 kl. 09:18

    Det var virkelig så lidt. Og mange tak for den fine omtale. Jeg glæder mig til at få muligheden at snakke Det Virtuelle Håndtryk & Den Digitale Pilot! Vi ses d. 15 …

You must be logged in to post a comment.

Følg kommentarer via RSS

Bøger til selvstændige: